arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۹

وضعیت آب و هوا، امروز ۱۷ بهمن ۹۹ / تهران سرد و بارانی می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۷ بهمن تشریح کرد و از ورود سامانه بارشی جدید همراه با افزایش محسوس دما تهران و برخی از مناطق کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۷ بهمن تشریح کرد و از ورود سامانه بارشی جدید همراه با افزایش محسوس دما تهران و برخی از مناطق کشور خبر داد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی «امین‌حسین نقشینه»، با اشاره به جزئیات ورود سانامه بارشی به کشور، گفت: امروز صبح این سامانه پس از ورود به آسمان کشور در استان‌های غربی علاوه بر افزایش دما، بارش باران آغاز شد. افزایش دما در همدان ۱۴ درجه و در سنندج، خرم‌آباد و بجنورد ۹ درجه بود.

نقشینه ادامه داد: امروز برای استان‌های واقع در غرب، شمال‌غرب، مناطقی از جنوب‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و از بعدازظهر سواحل جنوبی دریای‌خزر، بارندگی خواهند داشت. بارش روی مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف و برای مناطق جنوب همراه با رعد و برق، تندباد و احتمال تگرک است.

وی افزود: شدت بارش‌ها امروز در جنوب آذربایجان‌غربی، کرمانشاه، لرستان، کردستان، ایلام و همچنین ارتفاعات البرز مرکزی است. فردا از میزان بارش‌ها در شمال‌غرب کاسته می‌شود، اما در سایر مناطق نیمه غربی و سواحل شمالی کشور،بارندگی تداوم خواهد یافت.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، شدت بارش‌ها، فردا در شمال‌شرق خوزستان، لرستان، ایلام، شمال بوشهر، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. همچنین در کردستان و زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی نیز،بارش‌ها شدت خواهد داشت.

نقشینه در ادامه با بیان اینکه احتمال وقوع تگرگ در غرب و جنوب‌غرب وجود دارد، گفت: یکشنبه با حرکت سامانه به سمت شرق، فعالیت سامانه در شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاسته می‌شود. اما برای جنوب‌غرب، جنوب و سواحل شرقی دریای‌خزر، بارش‌ها تداوم خواهد یافت و برای کهگیلویه و بویراحمد، جنوب چهارمحال و بختیاری، شمال فارس و اصفهان بارش‌ها از مقادیر بیشتری برخوردار خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: دوشنبه بارش پراکنده را برای مناطقی از شمال‌شرق خواهیم داشت و برای نیمه شرقی کشور وزش باد پیش‌بینی شده است. سایر مناطق کشور، دوشنبه آسمانی صاف خواهند داشت.

وی گفت: بعداز ظهر امروز، بادهای شدید جنوبی به سمت گیلان و اردبیل برای آن مناطق، سبب افزایش دما می‌شوند. عصر فردا و روز یکشنبه، وزش باد شدید در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه‌شرقی رخ می‌دهد که می‌تواند برای نقاطی از شرق و جنوب‌شرق،خیزش گردوخاک را به همراه داشته باشد.

نقشینه ضمن اشاره به اینکه خلیج‌فارس بعداز ظهر امروز تا یکشنبه مواج و متلاطم می‌شود اظهار داشت:برای تهران نیز امروز غبار صبحگاهی رخ می‌دهد و بعدازظهر، بارندگی‌ در تهران آغاز و پایتخت امشب بارانی و همراه با تندباد می شود.

به گفته وی هوای تهران فردا ۴ درجه سردتر می‌شود.

نظرات بینندگان