arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

واکنش آمریکا به اخراج سه دیپلمات‌ اروپایی از روسیه: اقدامی خودسرانه و غیرموجه بود

وزارت امور خارجه آمریکا در همسویی با متحدان اروپایی نسبت به اقدام مسکو در اخراج دیپلمات های سه کشور اروپا واکنش نشان داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزارت امور خارجه آمریکا در همسویی با متحدان اروپایی نسبت به اقدام مسکو در اخراج دیپلمات های سه کشور اروپا واکنش نشان داده است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در پیام توییتری نوشت: ایالات متحده اخراج سه دیپلمات اروپایی از روسیه به دلیل مشاهده کردن اعتراضات را محکوم می کند.

بلینکن در ادامه نوشت: این اقدام خودسرانه و غیرموجه آخرین خروج روسیه از تعهدات بین المللی است. ما با آلمان، لهستان و سوئد همبستگی داریم.

واکنش آمریکا در حالی اتخاذ می شود که وزارت امورخارجه روسیه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیپلمات های سوئد، لهستان و آلمان را بخاطر شرکت در اعتراضات غیرقانونی در روسیه عنصر نامطلوب خوانده که باید خاک این کشور را ترک کنند.

وزارت خارجه روسیه افزود: دیپلمات‌های شرکت کننده در اعتراضات در روسیه مطابق کنوانسیون وین سال ۱۹۶۱ در مورد مناسبات دیپلماتیک، عنصر نامطلوب شناخته شده و به آنها اعلام شده است که در آینده نزدیک باید روسیه را ترک کنند.

در این بیانیه آمده است: طرف روسی انتظار دارد که مراکز دیپلماتیک سوئد، لهستان و آلمان و کارکنان این مراکز در آینده معیارهای بین‌المللی را بطور کامل رعایت کنند.

نظرات بینندگان