arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

جزئیات خنثی شدن حمله بزرگ به کابل / کشف 10 تن مواد منفجره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام افغان از کشف چند تن مواد منفجره و خنثی شدن حمله بزرگ افراد مسلح وابسته به طالبان به پایتخت افغانستان پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک مقام افغان از کشف چند تن مواد منفجره و خنثی شدن حمله بزرگ به کابل خبر داد.

شفیق الله طاهری سخنگوی اداره ملی امنیت افغانستان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت نیروهای افغان، پنج فرد مسلح را که 10 تن مواد منفجره به همراه داشتند، دستگیر کردند، این افراد قصد داشتند این مقادیر بسیار زیاد مواد منفجره را در انجام حمله بزرگ به کابل به کار گیرند.

طاهری افزود : سه نفر از افراد مسلح دستگیر شده، پاکستانی هستند، اما دو نفر دیگر ملیت افغان دارند.

این مقام افغان درباره زمان دستگیری این افراد مسلح یا اهدافی که آنها قصد داشتند با مواد منفجره هدف قرار دهند، توضیحی نداد، اما اعلام کرد این مواد منفجره از پاکستان به کابل منتقل شده بود و سه نفر از افراد بازداشت شده وابسته به گروه طالبان پاکستان است.

به گفته وی، این افراد دستگیر شده، از دو نفر از رهبران گروه طالبان پاکستان که با سازمان اطلاعات این کشور مرتبط هستند، دستور می گرفتند.

طاهری گفت : تصور کنید که اگر 10 تن مواد منفجره که عملا وارد کابل شده بود، منفجر می شد چه فاجعه ای ممکن بود رخ دهد.

خاطر نشان می شود هفته گذشته، چند فرد مسلح حملات هماهنگ شده ای را در کابل و سه شهر دیگر در شرق افغانستان انجام دادند.

این سخنگو اظهار داشت مواد منفجره ضبط شده، در 400 جعبه در کامیونی که پلاک پاکستانی داشت، جاسازی شده بود و افراد دستگیر شده اعتراف کردند که قصد داشتند عملیات تروریستی در منطقه اصلی کابل انجام دهند.
نظرات بینندگان