arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۴ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

توکیو: کشتی های چین برای دومین روز وارد آب های ژاپن شدند

گارد ساحلی ژاپن، چین را متهم کرد که کشتی های این کشور امروز یکشنبه برای دومین روز متوالی وارد آبهای سرزمینی ژاپن در نزدیکی جزایر سنکاکو شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: گارد ساحلی ژاپن روز یکشنبه ادعا کرد: دو کشتی گارد ساحلی چین حوالی ساعت ۳:۵۰ بامداد امروز یکشنبه وارد آبهای نزدیک جزایر غیرمسکونی سنکاکو در دریای چین شرقی شده و ساعت ۹ صبح از آنجا خارج شده اند.

گزارش می افزاید: این اقدام پس از تصویب قانون جدیدی در چین انجام شده است که به طور صریح به گارد ساحلی چین اجازه استفاده از سلاح علیه کشتی های خارجی را که به طور غیرقانونی وارد آب های چین شوند، داده است.

به گفته گارد ساحلی ژاپن، کشتی های چینی پس از ورود به آب های ژاپن در روز یکشنبه، کمانهای خود را به سمت یک قایق صیادی ژاپنی نشانه گیری کردند و سپس به سمت یکی از جزایر تایشو حرکت کردند.

طبق گزارش گارد ساحلی ژاپن مستقر در ناها واقع در استان اوکیناوا،  پنجمین بار است که کشتی های چینی در سال ۲۰۲۲ وارد آبهای ژاپن می شوند. روز شنبه، این اتفاق حدود ۸.۵ ساعت به طول انجامید و توکیو از طریق چندین کانال دیپلماتیک به پکن اعتراض کرد.

گزارش می افزاید: در روز شنبه نیز دو شناور دیگر گارد ساحلی چین که یکی از آنها مجهز به توپ بود، در منطقه مجاور سنکاکو تردد کردند. این نهمین روز متوالی بود که شناورهای چینی در منطقه مجاور جزایر تحت مدیریت ژاپن مشاهده می شدند.

کیودو می گوید که سال گذشته، کشتی های چینی ۳۳۳ روز در مناطق مجاور آب های ژاپن تردد کردند که یک رکورد بی سابقه است.

چین علاوه بر ادعای خود در مورد جزایر سنکاکو که آنها را دیائویو می نامد، با چندین کشور جنوب شرقی آسیا نیز در دریای جنوبی در مورد حاکمیت دریایی اختلاف دارد.

نظرات بینندگان