arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

نجات دختر 7 ساله از خـــانه وحشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  شايد بعضي ها فکر کنند ماجراي زندگي دختران بينوايي چون سيندرلاو کوزت را فقط مي توان در قصه هاي نويسندگان پيدا کرد، اما در منطقه اي دورافتاده در لندن دختربچه 7 ساله اي پيدا شده که از لحاظ شرايط سخت زندگي شباهت عجيبي به اين شخصيت​هاي تخيلي دارد.
    اين دختربچه 7 ساله يک سال پيش از روماني به لندن آورده شده و از آن پس با قد و قامت کوچک خود تمامي کار هاي يک خانواده ساکن لندن روي دوش او افتاده است. اين دختر کوچولو که حسرت پوشيدن لباس هاي شيک 8 دختر خانواده «زلاتي» را داشت تنها يک دست لباس کهنه مي پوشيد و اربابان ظالم او اجازه پوشيدن کفش هم به او نمي دادند. اين دخترک شب ها بايد روي زمين سرد انبار مي خوابيد و به جز لباس تنش، هيچ روانداز ديگري نداشت.
    با تمام اين شرايط در تمام اين مدت هيچ کس سراغي از او نمي گرفت. تا اين که کارگر 53 ساله باغ «زلاتي» از شرايط کارش خسته شده بود و با فرار از خانه وحشت، گزارش زندگي غم انگيز سيندرلاي 7 ساله را به مقامات دولتي انگليس داد.
    با اعلام اين گزارش، مسئولان سازمان حمايت از کودکان به نجات اين کودک شتافتند. به اين ترتيب زن و شوهر بي رحم(اورل لي زلاتي 45 ساله و همسرش الکساندراي 44 ساله) و دو پسر بزرگشان به 9 تا 13 سال زندان محکوم شدند.
    جلسات دادگاه رسيدگي کننده به اتهام اين خانواده بي رحم 6 هفته طول کشيد. در طول اين محاکمه قاضي در توجيه اتهام به آنها گفت: «شما دختري کوچک و دوست داشتني را خريديد و او را به کار هاي سخت و دشوار مجبور کرديد. کار هايي که شما با اين کودک خردسال انجام داده​ايد به هيچ وجه قابل بخشش نيست.»
    اين دختر 7 ساله که در آستانه 8 سالگي خواندن و نوشتن بلد نيست و حتي قادر نيست بسياري از کلمات را درست ادا کند، از سوي سازمان حمايت از کودکان بي سرپرست زير نظر قرار گرفته و از آنجا که از لحاظ جسمي نيز در شرايط بسيار بدي قرار داشت به مراقبت هاي پزشکي از او پرداخته اند.
    خانواده «زلاتي» علاوه بر زندان، از انگليس نيز اخراج خواهند شد و قرار است پس از پايان دوران محکوميت با اسکورت پليس از کشور خارج و احتمالاً به روماني بازگردانده شوند.
نظرات بینندگان