arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۱ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

دستپخت مددی؛ فروپاشی استقلال از درون

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رضا مردمی: اینکه یک تیم صدر جدول باشد و بعد از آخرین سه امتیازش وارد حاشیه هایی شود که بحران زده ترین تیم های دنیا هم تجربه اش نکرده اند، تردیدی باقی نمی گذارد که یک جای کار می لنگد.

محمود فکری، سرمربی استقلال با وجود صدرنشینی تیمش عملکرد پرانتقادی داشته اما مسئله استقلال در چند روز اخیر او نبوده. بازیکنان استقلال از رشید مظاهری دروازه بان گرفته تا مهدی قائدی مهاجم، همگی از کمبود غذا در هتل محل اسقرار تیم گلایه کرده اند.

محمد دانشگر گفته «می‌گویند بچه‌ها زیاد غذا می‌خورند و یک مدل غذا بدهید». رشید مظاهری گفته «فکر می‌کنم مدیران تیم باید خودشان را جمع کنند، ما را خسته کرده‌اند. اینکه تنها یک پرس غذا بدهند و در اطراف تیم پیدایشان نمی‌شود که چه؟»

سیاوش یزدانی، حتی روی آن را نداشته که درباره جزییات این موضوع حرف بزند. او گفته: «در شأن و شخصیت بازیکن استقلال نیست که بیاید درباره غذا حرف بزند، اما شرایط الان به این شکل است».

فرشید اسماعیلی، ارسلان مطهری، داریوش شجاعیان و .. هم در این باره حرف زده اند. اما مشکل فقط غذا هم نیست. صدرنشین فعلی لیگ برتر حتی زمین تمرین درست و درمانی هم ندارد و از اول فصل تاکنون درگیر این مشکل بوده.

مهدی قائدی در این باره گفته: «دو دست لباس بیشتر نمی‌دهند. آن روز در تمرین با بازیکنان سنگ و شیشه در زمین انقلاب جمع می‌کردیم.» 

وسط این همه مشکل ریز و درشت، شکایت باشگاه از وریا غفوری هم موضوعی عجیبی است. هرچند باشگاه گفته شکایتی در کار نیست اما بروز چنین خبری با این همه حواشی پیرامون آن مشکوک به نظر می رسد. شکی که مستقیما به مدیرعامل باشگاه و وزیر ورزش نشانه می رود.

انتصاب احمد مددی که به مدیرعاملی استقلال نیز از حاشیه خالی نبوده و منتقدان با انتقاد شدید از وزیر ورزش می گفتند مددی سابقه لازم برای این سمت را ندارد. مددی سابقه فعالیت به عنوان قائم‌مقام باشگاه پیکان، معاون باشگاه سایپا، عضو هیئت‌رئیسه و خزانه‌دار فدراسیون دوومیدانی از سال ۹۰ تا ۹۵، عضو هیئت‌رئیسه و خزانه‌دار فدراسیون پزشکی ورزشی از سال ۹۵ تا ۹۸، مدیر بین‌الملل فدراسیون وزنه‌برداری به مدت ۲ سال و ... را دارد، اما هیچ کدام از این‌ها در حد مدیرعاملی استقلال نیست. او مددی سابقه قابل اشاره دیگری ندارد و صرفا می‌توان گفت زمانی در حوزه توزیع روزنامه فعال بود.

حالا بعد از چند ماه، مددی هنوز حقوق درست و درمانی هم نتوانسته به بازیکنان بدهد. میلیچ که کمتر باشگاهی در آسیا را می توان پیدا کرد که آرزوی چنین بازیکنی را نداشته باشد، به خاطر عدم پرداخت دستمزدش از کشور خارج شده. حرف و حدیث ها در مورد شیح دیاباته هم امیدوارکننده نیست و دور نیست روزی که او هم مانند میلیچ کشور را ترک کند. دیگر بازیکنان نیز دریافتی مطلوبی نداشته اند و شاید خیلی از آنها منتظرند تا فصل تمام شود این استقلال بی پول و پرحاشیه و بی مدیر را ترک کنند و به کشورهای عربی یا کشورهای دم دستی دیگری بروند که پرداختی آنها دست کم منظم باشد.

استقلال چند سالی است انواع مشکلات را تجربه کرده اما دستپخت مددی بیش از سایرین به شاهکار نزدیک بوده. او حتی انسجام داخلی تیم را هم به هم زده. موضوعی که در سال های گذشته با وجود مشکلات ریز و درشت مهمترین نقطه قوت استقلال بود و به راحتی می توان این انسجام را در دوره استراماچونی و فرهاد مجیدی سراغ گرفت. اما به لطف مدیریت عجیب مددی و حمایت وزیر ورزش، همین انسجام هم از بین رفته و بسیاری از هواداران استقلال با وجود صدرنشینی تیمشان در لیگ برتر، اطمینان دارند این بار به مقصد نخواهد رسید.

نظرات بینندگان