arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

وزیر خارجه اسرائیل: ادامه فشار بر ایران بیش از هر زمان دیگری ضروری است

«گابی اشکنازی» وزیر خارجه اسرائیل عصر روز دوشنبه تلفنی با «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان گفت‌وگو کرد. اشکنازی گفت: «ما همچنین تلاش‌های مشترک برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را مورد بحث قرار دادیم. من تاکید کردم که ادامه فشار بر ایران بیش از هر زمان دیگری ضروری است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی عصر روز دوشنبه تلفنی با «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان گفت‌وگو کرد.

اشکنازی با انتشار این مطلب در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت که در این تماس تلفنی درباره دیدگاه رژیم صهیونیستی در خصوص تصمیم دادگاه جنایی بین‌المللی صحبت شد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «من در این تماس تلفنی شفاف ساختم که این تصمیم چشم‌اندازهای پیشبرد صلح را نابود کرده و افراطی‌ها در منطقه را تقویت می‌کند.»

اشکنازی ادامه داد: «ما همچنین تلاش‌های مشترک برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را مورد بحث قرار دادیم. من تاکید کردم که ادامه فشار بر ایران بیش از هر زمان دیگری ضروری است.»

وی افزود: «در پایان این گفت‌وگو، درباره مقابله با همه‌گیری کرونا در اسرائیل و آلمان گفت‌وگو کرد و ابراز امیدواری کردم که هر چه سریعترهوانودری، گردشگری و تجارت میان دو طرف از سرگرفته شود.»

ساعتی پیش نیز وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر اعلام کر که با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود گفت‌و‌گویی تلفنی داشته است.

اشکنازی خبر داد که با طرف آمریکایی درباره تصمیم دادگاه لاهه مبنی بر تحقیق در جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین گفت‌و‌گو کرده و از او به خاطر حمایت واشنگتن از تل‌آویو در این خصوص تشکر کرده است.

دادگاه کیفری بین‌‌المللی (لاهه)، اخیرا، در اقدامی رأی به صلاحیت خود برای رسیدگی به پرونده اراضی فلسطین اشغالی داد.

رسانه‌ها، جمعه‌شب، به نقل از دادگاه کیفری بین‌المللی گزارش دادند که این دادگاه رأیی صادر کرده که به موجب آن، صلاحیت رسیدگی قضایی به اراضی اشغالی فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به این دادگاه واگذار می‌شود.

 

نظرات بینندگان