arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

4 کد جدید از رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا (RQ170) توسط سپاه

فرمانده نیروی هوافضای سپاه جدیدترین اطلاعات بدست آمده از رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا (RQ170) را اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی هوافضای سپاه جدیدترین اطلاعات بدست آمده از رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا (RQ170) را اعلام کرد.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه که به مناسبت سالروز تصویب اساسنامه سپاه گفتگویی مشروح با گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس داشت، جدیدترین اطلاعات بدست آمده از رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا (RQ170) را اعلام کرد.

 

وی با بیان اینکه علت اینکه خیلی نمی‌توانیم راجع به این هواپیما صحبت کنیم این است که این هواپیما برای ما یک سرمایه ملی محسوب می‌شود و حرف زدن ما یعنی دادن اطلاعات و نباید به راحتی آن را خرج کنیم، اما من در اینجا 4 کد می‌دهم که آمریکایی‌ها متوجه شوند ما تا چه حد به این هواپیما نفوذ کرده‌ایم.

 

حاجی‌زاده ادامه داد: زیر مجموعه‌های این هواپیما برای پاره‌ای از کارهای فنی در اکتبر 2010 مطابق با 25 مهر 1389 در کالیفرنیا بوده، سپس این هواپیما در نوامبر 2010 مطابق با 28 آبان 1389 به قندهار آمده و پرواز داشته که ظاهرا در آن زمان یک سری اشکالاتی را همراه داشته که نتوانسته‌اند آن را برطرف کنند.

 

 فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: این پهپاد همچنین دوباره در دسامبر 2010 پروازهایی در لس انجلس داشته و آنجا برای اینکه اشکالاتش رفع شود، به فرودگاهی نزدیکی لس آنجلس برده شده و زیر سیستم‌ها که همان سنسورها و تجهیزات این هواپیما است، را تست کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه ما تمام اطلاعات و نرم افزار این هواپیما را بدست آورده‌ایم، تاکید کرد: این هواپیما همچنین در دو هفته قبل از کشته شدن بن لادن در محل کشته شدن این فرد در پاکستان پرواز داشته است.

 

حاجی‌زاده ادامه داد: اگر ما به نرم افزارها و هاردهای این هواپیما دست پیدا نکرده باشیم، نمی‌توانستیم این موضوعات را بدست بیاوریم. متخصصان ما کاملا به بخش‌ها و برنامه‌های این هواپیما مسلط هستند.

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام کرد: بیش از 50 سال فناوری آمریکایی‌ها چه در حوزه هواپیماهای با سرنشین و چه هواپیماهای بدون سرنشین در این هواپیمای جاسوسی (RQ170) جمع شده است. همه فناوری‌هایی که آمریکایی‌ها در هواپیماهای F35، بمب افکن استیلز، پورکت و غیره داشته در این هواپیما وجود دارد و این‌ها کاملا زیر سؤال رفته است.

 

وی ادامه داد: بعد از سرنگونی هواپیمای U2 در سال 1960 در شوروی که منجر به اسیر شدن خلبان آمریکایی‌ آن شد، آمریکایی‌ها به فکر هواپیماهای بدون سرنشین افتادند که از آن سال تا کنون نشاندن (RQ170) توسط سپاه بزرگترین افتضاح آمریکایی‌ها است.

 

حاجی‌زاده در پایان در خصوص برخی گفته‌ها مبنی بر وجود سیستم انفجار خودکار در این هواپیما گفت: موشک‌ها سیستم انفجار خودکار دارند ولی همه هواپیماها نه و این موضوع صحت ندارد، آنها اینقدر به این هواپیما اطمینان داشتند که این کار را نکردند.
نظرات بینندگان