arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۷ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

احضار سفر بلژیک در اعتراض به حکم دادگاه بلژیکی علیه دیپلمات ایرانی

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سفیر بلژیک در تهران را در اعتراض به حکم دادگاه آنتورپ بلژیک علیه یک دیپلمات ایرانی احضار کرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: امروز سه شنبه 21 بهمن 1399 سفیر بلژیک در تهران از سوی دستیار وزیر و مدیرکل اروپای غربی به منظور ابلاغ مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به حکم غیر قانونی دادگاه آنتورپ در خصوص آقای اسدی دیپلمات کشورمان به وزارت امور خارجه احضار شد.

 در این ملاقات مدیرکل اروپا تصریح کرد که حکم دادگاه انتورپ ناقض حقوق بین الملل بوده و تعهدات بلژیک در قبال جمهوری اسلامی ایران را نادیده گرفته است،  لذا جمهوری اسلامی ایران آنرا به هیچ وجه به رسمیت نمی شناسد.

مدیرکل اروپا تاکید کرد که روند صدور حکم ،بازداشت، محاکمه و محکومیت اقای اسدی بر خلاف مفاد کنوانسیون 1961 وین بوده و فاقد مشروعیت است.

مدیرکل اروپا افزود که فرآیندهای طی شده تحت تاثیر توطئه طراحی شده توسط گروهک تروریستی منافقین برای تخریب روابط ایران و اروپا بوده است به نحوی که نفوذ ادبیات گروهک تروریستی منافقین حتی بعضا در روند قضایی این پرونده و اظهارات برخی مسئولین مربوطه آشکار است.

در این دیدار  همچنین از دولت بلژیک درخواست گردید که ضمن رعایت موازین حقوق بشری به اعمال خود در قبال دیپلمات کشورمان هرچه سریعتر پایان داده و نسبت به آزادی فوری آقای اسدی اقدام نماید.

 در خلال این احضار، یادداشت کتبی اعتراض وزارت امور خارجه به سفیر بلژیک تسلیم شد.

سفیر بلژیک نیز اظهار داشت که مراتب را به پایتخت خود منعکس خواهد کرد.

نظرات بینندگان