arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۷ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۹

لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شد

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس از تقدیم لایحه اصلاحیه کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور از سوی دولت به مجلس خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خانه ملت: امیرآبادی فراهانی افزود: روز سه شنبه (۲۸ بهمن ماه) این اصلاحیه بودجه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

‌هیات وزیران در جلسه روز یکشنبه، بررسی و اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را در دستور کار قرار داد. هیات دولت در این جلسه به منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی،لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور را بررسی و آن را اصلاح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری نیز روز یکشنبه در دویست و سومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، گفت: اصلاحیه لایحه بودجه بر اساس شرایط و مقتضیات کنونی کشور و با رویکرد همگرایی و همچنین با تکیه بر دیدگاه کارشناسان و متخصصان خبره کشور تهیه و تدوین شده است، لذا هرگونه سیاست‌زدگی می‌تواند به روند توسعه کشور و حقوق مردم آسیب برساند.

براساس این گزارش در آغاز این نشست، اصلاحات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور برای ارائه به مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر اساس گزارش ارائه شده از سوی سازمان برنامه و بودجه اصلاحات بودجه در منابع و مصارف با حفظ منطق و شاکله کلی لایحه بودجه انجام شده است.

بر این اساس تامین کالاهای اساسی و ضروری مردم با ارز ترجیحی و همچنین منابع لازم برای حوزه‌های توسعه ای کشور، مورد توجه قرار گرفت.

رییس جمهوری پس از ارائه این گزارش، با تاکید بر ضرورت تصویب هر چه سریع‌تر لایحه بودجه گفت: موضوع مهمی مثل بودجه کشور نباید بگذاریم درگیر مناقشات و مباحث بی‌ثمر شود و با همگرایی و اجماع سازی پیام ثبات و رشد به اقتصاد بدهیم.

روحانی با بیان اینکه اقتضای وضعیت اقتصادی امروز کشور و در عین حال انتظارات مردم از دولت، ایجاد آرامش و ریل‌گذاری صحیح مسیر آینده اقتصاد است، اظهار داشت: باید همه توجه کنیم که هر وقفه‌ای در تصویب بودجه کشور می تواند به کلیت اقتصاد و از آن مهم‌تر معیشت و زندگی مردم آسیب وارد کند

نظرات بینندگان