arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۸ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۹

سیستان و بلوچستان تنها استان بدون بارش کشور در پربارش ترین فصل سال‎

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی از ابتدای زمستان تاکنون در همه استان های کشور بارندگی ثبت شده ولی هنوز در سیستان و بلوچستان حتی یک قطره باران هم نباریده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی از ابتدای زمستان تاکنون در همه استان های کشور بارندگی ثبت شده ولی هنوز در سیستان و بلوچستان حتی یک قطره باران هم نباریده است.

محسن حیدری اظهار کرد: زمستان پربارش ترین فصل سیستان و بلوچستان است و سالانه بیش از ۵۰ درصد بارش های استان در این فصل تأمین می شود اما با گذشت حدود ۲ ماه از این فصل هنوز هیچ بارانی در استان نباریده است.

وی افزود: سال گذشته تا این موقع از زمستان بیش از ۳۶ میلی متر بارش در استان باریده بود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وضعیت بارندگی در سایر استان ها به ویژه استان های همجوار سیستان و بلوچستان نیز خوب نیست و بطور کلی میزان بارش ها در ۲۸ استان کشور نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

حیدری اضافه کرد: کاهش بارندگی به حدی است که میانگین بارش ایران تا این موقع از سال زراعی بیش از ۴۰ درصد کمتر از سال گذشته بوده است.

وی در بخش دیگری گفت: این کاهش بارندگی در سیستان و بلوچستان چشمگیر تر بوده است به نحوی که حتی از ابتدای سال زراعی یعنی اول مهرماه تا کنون تنها ۴.۸ میلی متر باران باریده است که نسبت به سال گذشته بیش از ۹۶ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: سیستان و بلوچستان استانی کم باران است که میانگین بلند مدت بارش آن حدود ۱۰۰ میلی‌متر است.

حیدری تصریح کرد: بر اساس خروجی مدل های فصلی انتظار می رود بارش های اسفند ماه در حد نرمال باشد اما این بارندگی ها آنقدر نیست که کسری بارش ها را جبران کند.

نظرات بینندگان