arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۹

انتقاد شدید بهداشت جهانی از نیویورک تایمز / شینهوا: اظهارات کارشناسان بهداشت جهانی تحریف شده

رسانه‌های رسمی چین از اعتراض کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به خبرگزاری‌های غربی در تحریف صحبت‌های آنها در خصوص همکاری چین با این سازمان خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: خبرگزاری شینهوا اعلام کرد اعضای تیم کارشناسی سازمان بهداشت جهانی که ماموریت خود پیرامون ردیابی منشا ویروس کرونا در چین را به اتمام رسانده‌اند، به انتقاد از گزارش جنجالی نیویورک تایمز پرداخته و تاکید کردند که صحبت‌های همکاران آنها عمدتا تحریف شده و داستان مطرح شده درباره عدم همکاری چین برای دسترسی به داده های مربوط به منشا ویروس کرونا صحیح نیست.

کاخ سفید روز شنبه از چین خواست تا داده ها و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا را در دسترس قرار دهد. واشنگتن درعین حال نسبت به روش تبادل گزارش مربوط به ویروس کرونا از طرف سازمان بهداشت جهانی عمیقا ابراز نگرانی کرد.

این اظهارات با واکنش چین همراه شده و در بیانیه سفارت چین در آمریکا که روز یکشنبه منتشر شد آمده است: سازمان بهداشت جهانی یک سازمان معتبر و چند جانبه بین‌المللی در زمینه بهداشت است نه یک سازمان تفریحی که در آن به راحتی وارد و خارج شد.

نیویورک تایمز روز جمعه به نقل از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی مدعی شد که دانشمندان چینی داده های خام درباره منشا ویروس کرونا را در اختیار این سازمان قرار نداده‌اند. این خبر که بهانه مناسبی برای مقامات آمریکایی بود منجر به آغاز تنش لفظی میان دولتمردان واشنگتن و پکن شد.

نظرات بینندگان