arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۹

هوش مصنوعی احساسات دانش آموزان را می‌فهمد

یک استارتاپ هنگ گنگی موسوم به Find Solution AI نوعی برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کرده است که می‌تواند احساسات دانش آموزان را به خوبی تشخیص دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک استارتاپ هنگ گنگی موسوم به Find Solution AI نوعی برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کرده است که می‌تواند احساسات دانش آموزان را به خوبی تشخیص دهد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بنیانگذار این استارتاپ ویولا لام می‌گوید هدف از طراحی این برنامه سنجش میزان تنشی است که دانش آموزان در کلاس درس‌های مجازی تحمل می‌کنند، درواقع در شرایطی که دانش آموزان امکان حضور در کلاس‌های واقعی را ندارند و نمی‌توانند با والدین و دیگر دانش آموزان ارتباط واقعی برقرار کنند، این برنامه می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

برای سنجش میزان اثربخشی این برنامه، وقتی دانش آموزان مشغول بخشی از برنامه درسی مدرسه، آزمون‌ها و تکالیف درسی بودند، هوش مصنوعی نقاط عضلانی صورت آن‌ها را از طریق دوربین تبلت یا لپ تاپ و کامپیوتر خانگی اندازه گیری می‌کند و احساساتی از جمله شادی، غم، عصبانیت، تعجب و ترس را شناسایی می‌کند. هوش مصنوعی می‌تواند احساسات را با دقت شناسایی کند.

هوش مصنوعی

این سیستم مدت زمانی را که دانش آموزان برای پاسخگویی به سالات اختصاص می‌دهند نیز کنترل می‌کند و علائم و سابقه عملکرد آن‌ها را ثبت می‌کند و در نهایت گزارشات مربوط به نقاط قوت، ضعف و انگیزه آن‌ها را تعیین و حتی نمرات آنان را پیشبینی می‌کند.

پژوهشگرانی که در این طرح شرکت دارند می‌گویند، این فناوری به ویژه برای معلمان در هنگام شیوع همه گیری کرونا مفید بوده است، زیرا به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا هنگام یادگیری از راه دور احساسات دانش آموزان خود را کنترل کنند. این برنامه که ۴Little Trees نام دارد، به دانش آموزان اجازه می‌دهد برای یادگیری در سیستم عامل امتیاز به دست آورند.

نظرات بینندگان