arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

خودروهاي تا مدل 68 اسقاط مي شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: خودرو های سواری شخصی تا مدل 1368 اسقاط می شود.

امیررضا رجبی در نشست خبری افزود: امسال اسقاط خودروهای سواری شخصی از مدل 1356 تا مدل 1368 را در برنامه قرار داده ایم تا بعد از ثبت نام متقاضیان، اسقاط و نوسازی خودروها صورت گیرد .

وی گفت: اولویت ما طرح های نقدی است تا بعد از اینکه خودرو اسقاط شد ، مبلغ معادل ارزش گواهی اسقاط به فرد پرداخت شود و خودروی جایگزین داده نشود.

رجبی افزود: البته طرح های جایگزین هم داریم اما اولویت ما بدون جایگزین است.

معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در پاسخ به این سؤال که در این طرح نوسازی چند دستگاه خودرو هدف گذاری شده است گفت: خودروهای سواری شخصی مدل 1356 تا 1368 که مشمول اسقاط هستند هم اکنون حدود400 هزار دستگاه هستند .

وی افزود: از نطر تامین منابع برای پرداخت ارزش گواهی اسقاط مشکلی نداریم و اجرای طرح به مراجعه خود متقاضیان بستگی دارد تا بتوانیم طرح را ادامه دهیم.

رجبی اسقاط این تعدادخودرو را ممکن دانست و گفت: فکر می کنیم امسال و سال آینده همه مشمولان طرح مراجعه کنند و اگر همه این افراد هم امسال مراجعه کنند که توصیه ما نیز همین است ، مشکلی برای طی مراحل اسقاط و پرداخت مبلغ معادل ارزش گواهی اسقاط وجود ندارد .

وی درباره اینکه آیا برای خودروهای مشمول اسقاط منع ترددی هم خواهد بود گفت: برای خودروهایی که به اسقاط آنها اقدام نشود منع تردد نیز اعمال خواهد شد ضمن اینکه اخیرا دولت مصوبه ای مبنی بر محدودیت تردد این گونه خودروها در هشت شهر آلوده کشور داشته است .
نظرات بینندگان