arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۹

معاون وزیر خارجه روسیه: مسکو با آمریکا درباره ایران تماس برقرار خواهد کرد

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو در روزهای آینده تماس‌هایی با واشنگتن درباره برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته‌ای ایران برقرار خواهد کرد.این دیپلمات روس گفت که مسکو امیدوار است تماس‌های برنامه ریزی شده، موضوع بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران را به پیش ببرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو در روزهای آینده تماس‌هایی با واشنگتن درباره برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته‌ای ایران برقرار خواهد کرد.

وی که با خبرگزاری تاس مصاحبه می‌کرد، گفت: «همزمان با آن، تماس‌هایی نیز در سطح نمایندگی‌ها در وین و نیویورک انجام خواهد شد.»

وی در پاسخ به سوالی در این باره که آیا تماس‌هایی با آمریکا انجام خواهد شد، ضمن بعید ندانستن آن گفت: «تماس‌هایی این چنینی نیز انجام شده است.»

این دیپلمات روس گفت که مسکو امیدوار است تماس‌های برنامه ریزی شده، موضوع بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران را به پیش ببرد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین تصمیم آمریکا برای لغو درخواست برای اعمال تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران گفت که این موضوع نشان می‌دهد که آمریکا به دنبال حفظ توافق است.

شامگاه پنجشنبه بود که وزارت خارجه آمریکا طی نشست مجازی با وزرای خارجه تروئیکای اروپایی، از تصمیم خود برای مذاکره با ایران جهت بازگشت به توافق هسته‌ای خبر داد.

«ند پرایس»، سخنگوی این وزارتخانه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد دعوت اتحادیه اروپا برای شرکت در جلسه گروه ۱+۵ و ایران را خواهد پذیرفت.

بامداد امروز همچنین نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت این سازمان ادعای دولت پیشین آمریکا مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را پس گرفت.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز با بیان اینکه دولت جدید آمریکا متوجه شد که ادعاها درباره قطعنامه ۲۲۳۱ هیچ اعتبار قانونی ندارد، تاکید کرد واشنگتن باید تمام تحریم‌ها را بی قید و شرط و به‌صورت مؤثر بردارد. (جزئیات بیشتر)

نظرات بینندگان