arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۳ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹

معاون دبیرکل حزب الله لبنان: همه باید در محور مقاومتی که ایران رهبری می‌کند، حضور داشته باشیم

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: راه حل این است که همه در محور مقاومتی که جمهوری اسلامی ایران آن را در مواجهه با پروژه آمریکایی-صهیونیستی رهبری می‌کند، حضور داشته باشیم. مهمترین اولویت‌های مواجهه نیز آزادی فلسطین و قدس از دست اشغالگران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه شنبه در کنفرانس «همه با هم علیه عادی سازی روابط» تاکید کرد: کشورهایی که وارد روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شده‌اند، نتیجه‌ای جز پشیمانی بدست نمی‎آورند.

به گزارش المنار، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان شامگاه شنبه در نشست «همه با هم علیه عادی سازی روابط» درباره مسائل مختلف داخلی و منطقه‌ای ابراز نظر کرد.

وی در ارتباط با موضوع تحولات داخلی لبنان خواستار تشکیل سریع دولت لبنان شد و بر ادامه پایبندی لبنانی‌ها به معادله طلایی ملت، ارتش، مقاومت تاکید کرد.

شیخ نعیم قاسم در ادامه تاکید کرد: عادی سازی روابط خیانت به دین، عربیت و فلسطین است چون با این اقدام از مساله مرکزی جهان اسلام دست کشیده می‎شود، از طرفی چراغ سبزی به سیاست‌های توسعه طلبانه اشغالگران محسوب می‎شود و موجودیت غاصبانه رژیم صهیونیستی بر حقوق فلسطینی‌ها را مشروعیت می‌بخشد. البته در نهایت معتقدم کشورهایی که وارد روند عادی سازی روابط شده‎‌اند چیزی جز پشیمانی درو نخواهند کرد.

وی افزود: بیشتر کشورهای عربی به ویژه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با احاطه کردن مساله فلسطین و مهار آن تلاش دارند موجودیت رژیم صهیونیستی را تثبیت کنند، آنها هرگز در پی آزادی فلسطین و احقاق حق این ملت ستمدیده نیستند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: ملت فلسطین از داخل فلسطین توانستند معامله قرن را به شکست بکشانند و این مساله به خوبی بیانگر نقش مهم ملت‌های عربی در مواجهه با عادی‌سازی روابط است که می‌توانند آن را به شکست بکشانند. در این مساله باید از هر گونه ابزاری برای به شکست کشاندن عادی سازی استفاده کنیم.

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنانش گفت: راه حل این است که همه در محور مقاومتی که جمهوری اسلامی ایران آن را در مواجهه با پروژه آمریکایی-صهیونیستی رهبری می‌کند، حضور داشته باشیم. مهمترین اولویت‌های مواجهه نیز آزادی فلسطین و قدس از دست اشغالگران صهیونیست است.

وی افزود: باید همه در محور مقاومت تلاش کنیم که همه ابرازهای قدرت و تسلیح را در بالاترین سطح بدست آوریم. ما از طرفی به عنوان حامیان عربیت با فلسطین و استقلال کشورهای عربی هستیم و به طور همزمان نیز به عنوان حامیان اسلام با ایران، امام خمینی (ره)، امام خامنه ای، سپاه پاسداران، ملت ایران و دیگر ملت های اسلامی در یک صف در برابر پروژه آمریکایی صهیونیستی قرار داریم.

نظرات بینندگان