arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۹

دیپلمات روس: هنوز شانس داریم تا اجرای کامل برجام را بازیابی کنیم؛ نباید این فرصت را از دست بدهیم

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین اتریش در پیامی توییتری نوشت: «تصویر شفاف آغاز خوب برجام در مرحله بعد با سیاست فشار حداکثری آمریکا که پیامدهایش را تاکنون مشاهده می‌کنیم، تضعیف شد. با این حال ما هنوز شانس خوبی داریم تا به زودی اجرای کامل توافق را بازیابی کنیم و نباید این فرصت را از دست بدهیم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین اتریش در پیامی توییتری به آغاز خوب برجام و تضعیف آن توسط آمریکا اشاره کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «تصویر شفاف آغاز خوب برجام در مرحله بعد با سیاست فشار حداکثری آمریکا که پیامدهایش را تاکنون مشاهده می‌کنیم، تضعیف شد. با این حال ما هنوز شانس خوبی داریم تا به زودی اجرای کامل توافق را بازیابی کنیم و نباید این فرصت را از دست بدهیم.»

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) خارج شده و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد.

تروئیکای اروپا علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده‌های خود برای جبران آثار این خروج عمل نکردند.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بی‌عملی کشورهای اروپایی در ۵ گام طبق مفاد برجام تعهدات خود ذیل برجام را کاهش داد.

ایران اخیراً به طرف‌های برجام هشدار داده چنانچه طرف مقابل تعهداتش را تا هفته اول اسفند اجرا نکند، دولت موظف به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است.

نظرات بینندگان