arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹

قالیباف: تخلف از قانون هسته‌ای مجلس را نمی‌پذیریم؛ براساس مصوبات مجلس امور را پیگیری می‌کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مطابق قانون مصمم به توقف کامل اجرای پروتکل الحاقی هستیم و هرگونه دسترسی فراپادمانی ممنوع و غیرقانونی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مطابق قانون مصمم به توقف کامل اجرای پروتکل الحاقی هستیم و هرگونه دسترسی فراپادمانی ممنوع و غیرقانونی است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 4 اسفند) قوه مقننه و پس از ارسال گزارش مجلس درباره تخلف دولت در اجرای قانون اقدام راهبردی و توافق سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی اتمی به قوه قضائیه، گفت: مجلس شورای اسلامی مطابق قانون وظیفه پیگیری و اجرای قوانین را برعهده دارد.

وی ادامه داد: مطابق قانون بخش هایی از تعهدات پیش بینی شده در زمان خودش اجرایی شده و از فردا نیز باید قانون مرتبط با پروتکل الحاقی اجرا شود.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی مصمم به توقف کامل پروتکل الحاقی، دسترسی ها و همه موضوعات قانونی است لذا هرگونه دسترسی بیش از پادمان ممنوع و غیرقانونی است و نظارت بر این امر وظیفه قوه مقننه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و انرژی از طرف مجلس موظف به نظارت میدانی بر مسائل یاد شده و ارائه گزارش در این راستا هستند.

قالیباف اظهار داشت: طبعا هرگونه تخلف از قانون را نمی پذیریم و براساس مصوبات مجلس امورات را پیگیری می کنیم.

نظرات بینندگان