arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹

درمان های خانگی برای گلودرد

همه ما گلودرد را با علایمی مثل خارش، سوزش و تورم و التهاب در گلو تجربه کرده‌ایم. این روزها گلودرد به عنوان یکی از علایم بیماری کرونا شناخته می‌شود .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همه ما گلودرد را با علایمی مثل خارش، سوزش و تورم و التهاب در گلو تجربه کرده‌ایم. این روزها گلودرد به عنوان یکی از علایم بیماری کرونا شناخته می‌شود .

در صورت بروز علایم شدید باید به پزشک مراجعه کنید اما راه‌هایی برای درمان خانگی گلودرد توسط کارشناسان پیشنهاد شده است.

خوردن عسل

چای گرم همراه با عسل شیرین می‌تواند منجر به تسکین گلو شود و از تحریک آن برای سرفه کردن جلوگیری کند. علاوه بر این چای گرم بدن را از کم آبی نجات می‌دهد و این یک گام دیگر برای درمان گلودرد است.

دیگر مایعات گرم مانند سوپ می‌تواند مفید باشد فقط مطمئن باشید که این نوشیدنی‌ها گرم هستند نه داغ. چون داغ بودن آن‌ها گلو را بیشتر حساس می کند.

استفاده از قرص‌های مکیدنی

برخی قرص‌های مکیدنی ضد گلودرد حاوی منتول هستند. منتول عنصری است که بافت گلو را بی‌حس می‌کند و با تسکین موقت سوزش و درد گلو همراه است.آب نبات‌های نعناع هم همین تاثیر را دارند.

نوشیدن آب

آب کافی در بدن، بخشی از درمان گلودرد است. وقتی شما دچار کم آبی هستید دهان بزاق کافی برای مرطوب نگه داشتن گلو تولید نمی‌کند و همین اتفاق تورم و التهاب را افزایش می‌دهد.


غرغره آب نمک

نمک تورم و التهاب مخاط را از بین می‌برد و به تسکین گلودرد کمک می‌کند. یک قاشق چای‌خوری نمک را می‌توان با هشت اونس آب گرم ترکیب کرد و آن را برای چند ثانیه غرغره و بعد از دهان خارج کرد. این کار باید چند بار تکرار شود.

استنشاق بخار حمام

اگر مرطوب‌کننده در اختیار ندارید، می‌توانید بخار حمام یا دستشویی پر از آب داغ را برای کاهش تورم گلو استنشاق کنید.

استفاده از دستگاه‌های مرطوب‌کننده

تنفس در هوای مرطوب می‌تواند به تسکین بافت متورم در بینی و گلو منجر شود. استفاده از دستگاه‌های مرطوب کننده راه عالی برای افزایش رطوبت هوای اتاق است. با گذشت زمان و با تنفس چنین هوایی، گلو درد تسکین می‌یابد.

 روزنامه خراسان 

نظرات بینندگان