arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹

رئال برای کشاندن «هالند» و «امباپه» به مادرید چقدر باید خرج کند؟

«کیلین امباپه» و «ارلینگ هالند» دو ستاره عصر مدرن فوتبال با احتساب هزینه انتقال و دستمزد، در مجموع برای مدافع عنوان قهرمانی لالیگا در مدت ۶ فصل، حدود یک میلیارد یورو هزینه خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رئال مادرید هم با ستاره ۲۲ ساله پاری‌سن‌ژرمن و هم با مهاجم ۲۰ ساله بورسیا دورتموند، ارتباط داده شده است. قصد پی‌اس‌جی این است تا به امباپه نیز همان دستمزد نیمار یعنی ۳۶ میلیون یورو به ازای هر فصل را پیشنهاد بدهد.

در انگلستان، رقبای همشهری یعنی منچسترسیتی و منچستریونایتد تمایل دارند تا به ارلینگ هالند یعنی پسر بازیکن اسبق سیتی «آلف اینگ هالند» به ازای پنج سال ۹۰ میلیون یورو(هر فصل ۱۸ میلیونی یورو یا ۹ میلیونی یورو به طور خالص) پیشنهاد دهند.

مادریدی‌ها برای متقاعد کردن هالند به کوچ به مادرید باید پیشنهاد ۱۰ میلیون یورو خالص را برای وی مطرح کنند؛ ستاره‌ای که «ماینو رایولا» مشهور مدیربرنامه‌های او است.

رئال که رویای کشاندن هر ستاره‌ای را به سانتیاگو برنابئوی نوساز دارد، از ارقامی که در این دو انتقال بزرگ دخیل است، آگاهی دارد. هر دو بازیکن از حیث دستمزد برای سفیدپوشان مادرید سالانه ۹۲ میلیون یورو هزینه در برخواهند داشت.

در حال حاضر، مجموع دستمزدهای پرداختی باشگاه و ۸۰۰ کارمندش، ۴۴۸ میلیون یورو است. در بحبوحه پاندمی کرونا، از دست رفتن درآمدهای باشگاه و همچنین هزینه‌های نوسازی سانتیاگو برنابئو، امضای قرارداد با هر دو بازیکن چالشی حقیقی برای قوهای مادرید محسوب می‌شود.

فروش «گرت بیل» و احتمال فروش «ادن هازارد» که سالانه حدود ۳۰ میلیون یورو به طور ناخالص درآمد دارد، می‌تواند برای باشگاه از لحاظ مالی پیشرفت بزرگی باشد؛ بازگشت هواداران به ورزشگاه ها نیز می‌تواند درآمدهای باشگاه را افزایش دهد.

صرف نظر از ۹۲ میلیون یورویی که رئال باید به عنوان دستمزد به امباپه و هالند پرداخت کند، مادریدی‌ها باید مبلغی را که پی‌اس‌جی و دورتموند برای ستاره‌های خود به عنوان رقم انتقال مطرح می‌کنند، مورد توجه قرار دهند.

با برآوردهای صورت گرفته، هر کدام از این دو مهاجم می‌توانند ۱۵۰ میلیون یورو خرج روی دست رئال بگذارند که این رقم باید در ۶ ضرب شود زیرا مدت قرارداد ۶ ساله خواهد بود.

امضای قرارداد با امباپه و هالند در تابستان سال جاری برای ۶ فصل آتی، به سرمایه گذاری ۸۵۲ میلیون یورویی نیاز دارد؛ ۳۰۰ میلیون یورو (مبلغ انتقال)، ۴۳۲ میلیون یورو دستمزد امباپه (سالی ۷۲ میلیون یورو برای ۶ سال) و ۱۲۰ میلیون یورو برای دستمزد ستاره نروژی (سالی ۲۰میلیون یورو برای ۶ فصل.)

نظرات بینندگان