arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹

مصوبه مجلس: دولت مکلف به واگذاری اموال و سهام دولت در شرکت‌ها و صندوق‌ها شد

مجلس در مصوبه‌ای دولت را مکلف کرد که با واگذاری اموال و سهام دولت در شرکت‌ها و صندوق‌ها منابع لازم برای اجرای قانون معافیت پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی تا میزان ۵ نفر کارگر را تامین کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: مجلس در مصوبه‌ای دولت را مکلف کرد که با واگذاری اموال و سهام دولت در شرکت‌ها و صندوق‌ها منابع لازم برای اجرای قانون معافیت پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی تا میزان 5 نفر کارگر را تامین کند.

نمایندگان در جلسه علنی نوبت سوم امشب (دوشنبه) مجلس و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش درآمدی با الحاق یک بند به تبصره ۲ موافقت کردند.

طبق این مصوبه، دولت مکلف است به منظور تداوم و پایداری و برخورداری مشمولین قانون معافیت پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی تا میزان 5 نفر کارگر مصوب 1361، از محل سایر ظرفیت‌های این قانون، کسری منابع مالی مورد نیاز را با واگذاری اموال و سهام دولت‌ در شرکت‌ها و صندوق‌ها در سال 1400 را تأمین کند.

علی اصغر باقرزاده، نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان به عنوان پیشنهاد دهنده این بند گفت: تأمین اجتماعی باید بتواند برای سال آتی خود برنامه داشته باشد. این بند باعث می‌شود دست این نهاد برای کمک به کارفرمایانی که تا میزان 5 نفر کارگر دارند باز باشد. همچنین افرادی همچون قالیبافان و یا رانندگانی می‌توانند از مزایای این قانون بهره‌مند شوند.

نظرات بینندگان