arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹

همتی: ارز مورد نیاز خرید واکسن از هند تخصیص یافت

رییس کل بانک مرکزی گفت: علاوه بر تأمین ارز واکسن های موردنیاز وارداتی از کشورهای اعلام شده قبلی، امروز ارز مورد نیاز خرید واکسن از هند نیز تخصیص یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس کل بانک مرکزی گفت: علاوه بر تأمین ارز واکسن های موردنیاز وارداتی از کشورهای اعلام شده قبلی، امروز ارز مورد نیاز خرید واکسن از هند نیز تخصیص یافت.

«عبدالناصر همتی» امروز (سه‌شنبه) در یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: امروز به اتفاق وزرای ذی ربط در دومن جلسه مشترک کمیسیون‌های مجمع تشخیص مصلحت در خصوص مباحث FATF شرکت کردیم، در پاسخ به سوالاتی که مطرح شد مطالب مهمی از طرف نمایندگان دولت در جلسه در خصوص ضرورت و اهمیت پیوستن به کنوانسیون‌های مرتبط ارائه شد.

وی با بیان اینکه معاملات حواله‌های ارزی در سامانه نیما در یک ماه گذشته به صورت روان و با ثبات قابل توجهی در جریان بوده است، اظهار داشت: در یک ماه منتهی به سوم اسفند ماه معادل ۱.۹ میلیارد دلار با میانگین نرخ ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر دلار معاملاه شده است.

همتی خاطرنشان کرد: این رقم علاوه بر ارز تامین شده توسط بانک مرکزی و نیز واردات در مقابل صادرات در این مدت بوده است، نکته جالب توجه اینکه همواره عرضه بیش از دو برابر معاملات انجام شده در این بازار است.

رییس کل بانک مرکزی گفت: میزان تسهیلات پرداخت شده توسط سیستم بانکی در ۱۰ ماه امسال به رقم حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و همچنین حجم مجموعه سپرده ها نیز با ۴۴ درصد رشد نسبت به ابتدای سال در پایان دی ماه به حدود سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

همتی افزود: علاوه بر تامین ارز واکسن های مورد نیاز وارداتی از کشورهای اعلام شده قبلی، امروز ارز مورد نیاز خرید واکسن از هند نیز تخصیص یافت.

نظرات بینندگان