arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

حسینی : امسال سال بهره برداری از طرح‌های دولت‌های نهم و دهم است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور اقتصادی و دارایی از رشد برخی شاخص‌های اقتصادی در سال گذشته خبر داد و گفت: درآمدها و پرداخت‌ها در سال 90 حدود 25 درصد نسبت به سال گذشته‌اش رشد داشت.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت با اشاره به رشد دیگر شاخص‌های اقتصادی در کشور اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار سال گذشته 25 درصد رشد صادرات غیر نفتی را شاهد بودیم ارزش آن از 43 میلیارد دلار عبور کرد.

وزیر اقتصاد همچنین به میزان واردات اشاره کرد و افزود: واردات صورت گرفته اگر چه پاسخ نیازهای کشور را داد اما با مجموعه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ارزش آن با 6 درصد کاهش به 60 میلیارد دلار رسید.

وی درباره تراز تجاری کشور گفت: تراز تجاری اقتصاد کشور به لحاظ منفی کردن یا خروج نفت، صادرات غیر نفتی و کل واردات نسبت به سال قبلش بهبود یافته است.

حسینی به رشد بازار سرمایه هم اشاره کرد و افزود: بازار سرمایه با رشدی 2 درصدی مواجه بود و با همین نرخ به کار خودش ادامه داد.

*تبدیل بازار بورس کشور به یکی از بازارهای بزرگ سهام دنیا

وزیر اقتصاد یادآور شد: ارزش بازار به 127 هزار میلیارد تومان رسید که می‌توان به جرات گفت بازار بورس ما به یکی از بازارهای بزرگ بورس و یا یکی از بازارهای بزرگ سهام دنیا تبدیل شده و این در حالی است که ارزش معاملات بازار فرابورس ما از 8 هزار میلیارد تومان گذشته و ارزش معاملات بورس کالا به 17 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی سال گذشته را در حوزه بیمه بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: عملکرد ما در حوزه بیمه در سال 90 بسیار خوب و پررونق بود و توانستیم در 10 ماهه اول سال حدود 47 درصد حق بیمه‌های تولیدی را افزایش دهیم.

حسینی اظهار داشت: سال 90 از نظر بودجه‌ای اگر چه با انضباط مدیریت شد اما در عین حال انبساطی بود و به بیان آمارها شاهد رشد شاخص‌های اقتصادی بودیم و این از این منظر بسیار مورد توجه است که در بیرون از کشور برخی‌ها قصد داشتند شایعه پراکنی کنند که دولت در پرداخت‌ها دچار مشکل است که این به آنها و دیگران ثابت شد.

سال 91 سال به بهره برداری رسیدن حجم عظیم فعالیت‌های عمرانی و سرمایه گذاری‌ها

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: سال 91 سال به بهره‌برداری رسیدن حجم فعالیت‌ها و سرمایه گذاری‌هایی است که در دولت‌های نهم و دهم آغاز شده‌اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
0
0
هر سال میگیم دریغ از پارسال!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
0
0
واقعاً حال خودتون ازاینهمه دروغ وشعار وتوهم بهم نمیخورد
نظرات بینندگان