arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / تکذیب ادعایی درمورد هواپیمای اوکراینی / رئیسی نامزدی در ۱۴۰۰ را رد کرد / روحانی: می‌خواهند مردم پای صندوق نروند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

بهزاد نبوى رييس نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان شد
سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان ایران گفت: مجمع عمومی نهاد اجماع ساز عصر چهارشنبه تشکیل جلسه داد و بعد از تصویب آیین نامه و مشخص شدن ارکان نهاد اجماع ساز، انتخابات برای تعیین ارکان و مسئولان این جبهه برگزار شد. در این جلسه بهزاد نبوی به عنوان رییس، حسین مرعشی و حسین کمالی نواب رییس و آذر منصوری به عنوان سخنگو و علی باقری به عنوان دبیر جبهه اصلاح طلبان ایران انتخاب شدند.

آمریکا: پیشنهاد ما درمورد ایران روی میز است
«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما نمی خواهیم سرنوشت بازداشت شدگان آمریکایی در ایران را با یک مسئله پیچیده پیوند دهیم. او گفت که صبر ایالات در قبال پیشنهاد این کشور به ایران برای شرکت در مذاکرات ۱+۵ «نامحدود نیست.» او تصریح کرد به جای موضع‌گیری از این تریبون، تکرار می‌کنم که این پیشنهاد روی میز است.

دستگیری فزدی که قصد بمب گذاری در تهران را داشت
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: فردی خرابکار که براساس هدایتی که معاندان داشتند، قصد خرابکاری داشت با هشیاری پلیس، در عوارضی تهران - قم توسط پلیس دستگیر شد، این فرد با سلاح، جلیقه مواد محترقه، تجهیزات و... قصد خرابکاری داشت، با درایت نیروی انتظامی دستگیر شد. سردار رحیمی گفت: یکی از سرگرد‌ها با رشادت خود را بر روی فرد انداخت و بمبی که به همراه فرد بود خنثی شد.

کار کمیسیون مشترک مجمع درباره پالرمو و CFT پایان یافت
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حساب توییتری خود نوشت: پنج نماینده دولت در جلسه دیروز کمیسیون مشترک مجمع تشخیص حضور یافتند. محمد جواد ظریف، بیژن زنگنه، فرهاد دژپسند، عبدالناصر همتی و لعیا جنیدی در این جلسه، استدلال‌های خود و دولت را مطرح کردند. کار کمیسیون مشترک درباره پالرمو و CFT پایان یافت و پیشنهادات برای طرح در صحن مجمع تشخیص آماده شد.

روحانی: می‌خواهند مردم پای صندوق نروند
رییس جمهور روحانی گفت: این که به فردی به نام حسن روحانی اهانت می‌کنند مهم نیست، حالا فردی است که به آن اهانت کردند اما عنوان ریاست جمهوری غیر از فرد است. کسی حق ندارد که این عنوان را تخریب کند.  روحانی اضافه کرد: این گونه می خواهید مشارکت حداکثری داشته باشند که چه کار کنند. رییس جمهوری انتخاب کنند که آن رییس جمهور از فردای انتخاب تابلو و سیبل همه تیرهای زهرآگین و فحاشی و تهمت شود. برای چه مردم این کار را بکنند مگر بیکار هستند که پای صندوق رای بروند. رییس دولت دوازدهم تاکید کرد: من می ترسم پشت پرده دستی در کار باشد که بخواهند مردم را از انتخابات مایوس کنند و به مردم بگویند کجا می روید؟ چه کسی را می‌خواهید انتخاب کنید؟ اراده دست ما است نه دست شما، شما مردم کاره ای نیستید بنابراین نگذاریم که چنین فکری پشت پرده توسعه پیدا کند.

آغاز فرآیند پرداخت بدهی کره‌جنوبی به ایران با یک میلیارد دلار
رئیس کل بانک مرکزی درباره نتیجه مذاکراتی که با سفیر کره جنوبی درباره پرداخت بدهی‌ها به ایران صورت گرفته گفت: پول بانک مرکزی در آنجا ۷ میلیارد دلار است و الان با ۱ میلیارد شروع می‌کنیم نوع پرداخت هم پول است که در اختیار بانک‌های ما قرار می‌گیرد.

آخرین آمار کرونا در ایران
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۹۸ هزار و ۸۷۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۳ نفر از بیماران مبتلا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۶ اسفند، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۷۳۶ نفر رسیده است.

رئیسی نامزدی در ۱۴۰۰ را رد کرد
توکلی بینا از اعضای حزب مؤتلفه اسلامی گفت: رئیسی کسی است که از نخستین روزهای قوه قضائیه در قوه قضائیه بوده و به وضوح همه چیز را می داند. لذا به او برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ پیشنهاد داده اند و قبول نکرد.

وکالت از این پس در زمره کسب‌وکارها به حساب می‌آید
شورای نگهبان طی نامه‌ای به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی طرح «اصلاح مواد 1 و 7 قانون سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن» را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست و آن را تأیید کرد. تصویب این قانون که پیشتر با مخالفت‌های گسترده وکلای دادگستری و اعمال فشار تعدادی از آن‌ها بر شورای نگهبان همراه شده بود، وکالت را در زمره کسب‌وکارها به حساب می‌آورد.

تکذیب ادعایی درمورد هواپیمای اوکراینی
سخنگوی وزارت امور خارجه سانحه هواپیمای اوکراینی را در حیطه صلاحیت و ماموریت «کالامار» گزارشگر سازمان ملل ندانست و با بیان اینکه گزارش نهایی تا قبل از پایان سال ۹۹ به صورت عمومی منتشر می‌شود، گفت: دادگاه بزودی به اتهامات متهمان این سانحه رسیدگی می‌کند. «اگنس کالامار» گزارشگر ویژه قتل‌های فراقضایی و خودسرانه در گزارشی ۴۵ صفحه‌ای مدعی شده که توضیحات ایران درباره چگونگی سانحه هواپیمای مسافربری اوکراین دارای تناقض است. وی همچنین ایران را به دروغگویی در ارائه توضیحات در این خصوص متهم کرده است.

بی ادبانی که ماسک نمی زنند باید بازداشت شوند
وزیر بهداشت تاکید کرد: در این مصاحبه دیدیم که از کسی می پرسند چرا ماسک نمی زنی می گوید دلم نمی خواهد، نفسم می گیرد. این بی ادبی ها را باید همان جا بازداشت کنند تا عامل تنبه باشد.

 

نظرات بینندگان