arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۲۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

عقب نشینی امارات از طرح مسئله جزایر سه گانه در نشست اتحادیه عرب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع دیپلماتیک از عقب نشینی امارات از طرح مسئله جزایر سه گانه در نشست آتی وزرای خارجه اتحادیه عرب که پنج شنبه برگزار می شود، خبر دادند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، پیش از این اعلام شده بود که وزیران خارجه اتحادیه عرب در نشست روز پنج شنبه جاری خود در قاهره مسئله ادعاهای واهی امارات درباره جزایر سه گانه را بررسی خواهند کرد.

منابع آگاه دیپلماتیک در گفتگو با الشرق الاوسط اظهار داشتند که مقامات اماراتی با عقب نشینی از اقدام قبلی خود، تقاضا کرده اند که مسئله جزایر سه گانه به طور کامل از دستور کار نشست آتی اتحادیه عرب خارج شود.

بر این اساس، پیش از این مقرر بود که مسئله سوریه و بحران میان سودان و سودان جنوبی به همراه ادعاهای امارات در باره جزایر سه گانه در این نشست مطرح شده و درباره آن بیانیه صادر شود. اما مقامات اماراتی اخیرا از اتحادیه عرب خواسته اند این موضوع از دستور کار خارج شده و تنها مسئله سفر "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهوری ایران به جزیره ابوموسی مورد بررسی قرار گیرد.

هیأت وزیران امارات در نشستی که روز گذشته در ابوظبی برگزار کرد، روابط با جمهوری اسلامی ایران را تاریخی خواند اما بار دیگر ادعاهای واهی خود را درباره جزایر ایرانی مطرح کرد.

 پیش از این اتحادیه عرب نیز در نظر داشت روز پنج شنبه جاری در نشست خود ادعاهای امارات درباره جزایر سه گانه که مالکیت تاریخی آن از ایران است، را بررسی کند.
البته بر مبنای اسناد تاریخی اماراتی ها درباره جزایر تنب کوچک، تنب بزرگ و بوموسی هیچ گونه ادعایی را نمی توانند مطرح کنند و اما بهانه جویی آنها از طریق قرارداد 1971 دولت وقت ایران با انگلیس درباره جزیره بوموسی ایجاد شده است.

خاطر نشان می شود امارات در پی سفر"محمود احمدی نژاد" به جزیره ابوموسی سفیر خود را از تهران فراخوانده بود. این در حالی است که مالکیت تاریخی جزیره ابوموسی از آن ایران است و ادعاهای امارات در این باره هیچ زمینه حقوقی بین المللی ندارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
جابرعلیمحمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
0
9
اما از این نکته غافل نشوید که چرا باید مسئولان به این جزایر تردد نکنند که با یک سفر این قدر واکنش ایجاد شود و عجیب باشد چراکه اگر ما با رفتارمان خود را عملا منفعل در این زمینه نشان نمی دادیم هیچ گاه امارات یا هر دولت عربی دیگری جرإت یاوه گویی به خود نمی داد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
0
7
حالا این شد یه چیزی.باریکلا پسر خوب برو با اسباب بازیات بازی کن. برجای بلندتو بساز، وایلد وادی بساز، تو شنها بازی کن، کلاه سر ایرانیا بذار، مبادا مبادا مبادا طرف جزایر همسایه بری که ...
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
0
4
ديدن مذاكرات استانبول داره جواب ميده ترسيدن از عواقب كارشون....
ناشناس
|
CANADA
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
0
4
این که عقب نشینی نیست می خواهند با این دستور چدید بگویند که مالکیت جزایر که مال خودشان است و برای همین فقط می خواهند اعتراض کنند که رئیس جمهوز به په آنچا رفته است. ما باید اعتراض کنیم که به چه حقی دخالت در سفرهای رئیس جمهور ما می کنند. اینها از مسائل داخلی ما سو استفاده می کنند که به خودمان مربوط است.
نظرات بینندگان