arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۹

الگوبرداری انگلیس از حجاب جدید پلیس نیوزیلند

استفاده از نوعی مقنعه در نیروی پلیس نیوزیلند که پس از ۱۶ ماه تحقیق مطابق با نیازهای افسران پلیس این کشور تهیه شده اکنون مورد توجه پلیس انگلستان قرار گرفته و در صورتی که طرح آزمایشی آن در یکی از شهرهای بریتانیا موفقیت‌آمیز گزارش شود، ممکن است به زودی به یونیفورم ویژه‌ای برای زنان مسلمان نیروی پلیس این کشور بدل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: استفاده از نوعی مقنعه در نیروی پلیس نیوزیلند که پس از ۱۶ ماه تحقیق مطابق با نیازهای افسران پلیس این کشور تهیه شده اکنون مورد توجه پلیس انگلستان قرار گرفته و در صورتی که طرح آزمایشی آن در یکی از شهرهای بریتانیا موفقیت‌آمیز گزارش شود، ممکن است به زودی به یونیفورم ویژه‌ای برای زنان مسلمان نیروی پلیس این کشور بدل شود.

نیروی پلیس انگلیس امیدوار است استفاده از این نوع حچاب، زنان مسلمان بیشتری را برای استخدام در این نیرو تشویق کند.

این مقنعه که قابلین بر سر کردن به همراه دیگر تجهیزات پلیس، چون کلاه افسران پلیس را دارد، از یک دکمه آهن‌ربایی برخوردار است که به محض کشیده شدن رها می‌شود. این ویژگی به زنان محجبه پلیس کمک خواهد کرد که به هنگام درگیری فیزیکی احتمالی با مظنونان، از خطر آسیب دیدن به علت کشیدن مقنعه یا حجاب مصون بمانند.

اکنون یک دانشجوی دانشکده افسری پلیس لسترشر انگلستان این نمونه از مقنعه پلیس را به طور آزمایشی استفاده می‎کند اما قرار است در صورت نتیجه مثبت، از این یونیفورم در سراسر انگلستان استفاده شود.

این نخستین بار نیست که نیروهای پلیس بریتانیا تلاش می‌کنند حجاب زنان مسلمان را همسو با یونیفورم پلیس کنند. پیش از این پلیس یورک‌شایر شمالی و پلیس اسکاتلند هم از طراحی‌های دیگری در این زمینه استفاده کرده بودند.

پلیس لسترشر می‌گوید نسخه نیوزیلندی این مقنعه از پارچه‌های به کار گرفته شده در البسه‌های ورزشی استفاده کرده که هم سبک و انعطاف‌پذیر است و هم هوا به خوبی از میان آن عبور می‌کند.

خدیجه منصور، دانشجوی دانشکده افسری پلیس لسترشر که به طور آزمایشی در حال استفاده از این نوع پوشش اسلامی است می‌گوید پیش‌تر هم چند مدل دیگر را امتحان کرده بود اما هیچ کدام موفقیت‌آمیز نبود.

یوسف نقدی، رئیس انجمن پلیس‌های مسلمان گفته: «ما جامعه بسیار متنوعی به لحاظ بافت جمعیتی دارد و ما به طور جدی به دنبال آن هستیم که بافت نیروی پلیس ما هم نیمرخی از همین جامعه باشد».

آقای نقدی گفته یکی از موانع اصلی بر سر استخدام زنان مسلمان در نیروی پلیس حجاب بوده است.

خدیجه منصور که از ماه اکتبر سال گذشته جذب نیروی پلیس لسترشر شده و در حال آزمایش این نوع حجاب است گفته: «این عالی است و خیلی راحت است. من قادرم که همه کارهایی که در جریان آموزش باید انجام بدهم، بدون مانع و مانند دیگر افسران انجام دهم».

چنانچه این نوع حجاب برای زنان پلیس مسلمان انگلستان تا ماه آوریل در مرحله آزمایشی موفقیت‌آمیز گزارش شود، ممکن است از آن در سطح ملی استفاده شود.

نظرات بینندگان