arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

تتر چیست؟ +اهمیت رمز ارز تتر (Tether)

در این مقاله به اهمیت رمز ارز تتر و ویژگی‌های آن به همراه نحوه خرید و فروش آن در ایران می‌پردازیم، درواقع بررسی می‌کنیم که تتر چیست و چگونه باید تتر بخریم و البته ویژگی‌های تتر را بررسی می‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تتر چیست

 

در این مقاله به اهمیت رمز ارز تتر و ویژگی‌های آن به همراه نحوه خرید و فروش آن در ایران می‌پردازیم، درواقع بررسی می‌کنیم که تتر چیست و چگونه باید تتر بخریم و البته ویژگی‌های تتر را بررسی می‌کنیم.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، رمز ارز تتر که توسط شرکت هنگ کنگی Tether Limited به بازار عرضه شد، هم اکنون در اغلب صرافی‌های جهان در دسترس قرار دارد و مانند اغلب رمزارز‌ها به راحتی قابل معامله است.

بررسی تاریخچه ارز تتر

بررسی تاریخچه ارز تتر

نخستین سوالی که به نظر می‌رسد باید پاسخ داده شود، این است که اصلا رمز ارز تتر چیست؟ رمز ارز تتر، اوایل سال ۲۰۱۴ با نام ریل کوین (Realcoin) راه‌اندازی شد. اما این راه اندازی اولیه برای موفقیت و شناخته شدن این رمز ارز کافی نبود و کمی بعد در ماه نوامبر، توسط شرکت iFinex، مالک تشکیلات Tether و صاحب صرافی ارز دیجیتال بیت فینکس (Bitfinex) مجددا خریداری و به بازار عرضه شد و اغراق نیست اگر بگوییم این شرکت با خرید خود یک سود اساسی را به نام خود ثبت کرده است.

تتر را می‌توان یک ارز بلاک چین محور دانست که همزمان از امکانات ارز‌های دیجیتال بهره‌مند است و شابه ارز‌های رایج فیزیکی، فاقد نوسانات قیمت رمز ارز‌ها می‌باشد و قیمت نسبتاً ثابتی دارد.

آشنایی با ساختار USDT
آشنایی با ساختار USDT

برای آشنا شدن با ساختار USDT می‌توانیم این گونه شروع کنیم که توکن Tether برای اولین بار با استفاده از پلتفرم Omni Layer بر روی بلاک چین بیت کوین منتشر شد؛ اما مدتی که گذشت با هدف کاهش کارمزد انتقال ارز، این توکن بر روی بلاک چین اتریوم (Ethereum)، ترون (Tron)، ایاس (EOS) و الگوراند (Algorand) نیز فعال شد.

توزیع توکن‌های تتر به صورت متمرکز انجام می‌شود و به همین دلیل نمی‌توان تتر را مانند بیت کوین، ارز دیجیتال غیر متمرکز دانست. جالب است بدانید که شرکت iFinex تمامی توکن‌های تتر را ایجاد و سپس آن‌ها را وارد صرافی بیت فینکس می‌کند و در نهایت این ارز از این مسیر روانه بازار معاملات شده و به صرافی‌های مختلف می‌رود و در نتیجه متمرکز نیست.

البته این ارز از شفافیت مالی برخوردار است و در بلاک چین قابل ثبت و بررسی است و به همین دلیل نیز از دید برخی ناظران بازار ارز‌های دیجیتال، به عنوان یک رمز ارز با ثبات در نظر گرفته می‌شود.

رمز ارز تتر چه ویژگی‌هایی دارد؟
رمز ارز تتر چه ویژگی‌هایی دارد؟

پشتوانه قوی

همانطور که اشاره شد، رمز ارز تتر به وسیله ارز‌های فیات، ذخیره نقدی و موارد مشابه پشتیبانی می‌شود


شفاف بودن وضعی مالی

یکی از محاسن رمز ارز تتر این است که به راحتی قابل بررسی است


نقد کردن آسان

با توجه به اعتبار قابل قبول این رمز ارز، می‌توان چنین استنباط کرد که رمز ارز تتر را می‌توان به راحتی نقد کرد


امنیت

به لطف بلاک چین، امنیت انتقال پول توسط تتر کاملا قابل اعتماد است و تمامی تراکنش‌های انجام شده در بلاک چین تتر نیز با استفاده از ابزار‌های موجود از جمله وب‌سایت‌هایی مانند etherscan در دسترس است


عدم نوسان شدید قیمت

تتر توسط ارز‌های فیات (از جمله دلار، یورو و ین) پشتیبانی می‌شود و در نتیجه نوسان شدید قیمت را نیز تجربه نمی‌کند.

نگهداری از تتر به چه صورت است؟
نگهداری از تتر به چه صورت است؟

یکی از رایج‌ترین پرسش‌ها درباره ارز‌های دیجیتال را می‌توان نحوه نگهداری از این نوع ارز‌ها دانست، برای نگهداری از ارز دیجیتال تنز نیازی به راهکار‌های عجیبی نیست تنها کافیست این ارز را در کیف پول‌های اینترنتی مخصوص موبایل/رایانه یا کیف پول‌های موجود در صرافی نگهداری کرد. اگر گیج شده اید یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می‌توانیم به کیف پول رسمی سایت تتر (Tether Wallet) که در سایت رسمی آن موجود است اشاره کنیم.
افزون بر این‌ها برخی از مشهور‌ترین کیف پول‌های تحت وب نیز مناسبند که شامل CoinPayment، MyEtherWallet و OmniWallet می‌شوند. از اپ‌های تلفن همراه نیز می‌توان به مواردی مانند Coinomi که مخصوص سیستم عامل‌های اندروید و iOS است، اشاره کرد.

 

نحوه خرید و فروش تتر در ایران

خرید ارز دیجیتال تتر برای کاربران ایرانی با دشواری‌هایی همراه است، اما صرافی های معتبری وجود دارند که امکان خرید و فروش تتر به‌صورت لحظه‌ای و آنلاین را برای کاربران فراهم می کنند. 

 

در اغلب این درگاهها برای خرید و فروش رمزارز تتر در باید به ایجاد یک حساب کاربری با اطلاعات حقیقی و قابل احراز بپردازید. 

 

پس از تکمیل مراحل ساخت حساب و احراز هویت می‌توانید برای شارژ ریالی حساب کاربری خود از طریق درگاه بانکی واریز شتابی را انجام دهید  و در فرایند خرید، فروش و مبادله ارز دیجیتال تتر شرکت کنید.

 

بااینکه ارز دیجیتال تتر همواره دارای قیمت ثابتی برابر با دلار آمریکا است، اما با توجه به نرخ تبدیل دلار به ریال این بازار در طول روز نوسان هایی را تجربه می کند.

 

به طور معمول فرایند خرید تتر به این‌ شکل است که پس از افزایش موجودی حساب کاربری برای خرید تتر باید در بازار تتر به ریال برای خریداری این رمزارز اقدام کنید. با بررسی دقیق روند بازار و کسب اطلاعات درزمینهٔ قیمت تتر، می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید و به خرید بپردازید. 

 

فرایند فروش نیز معمولا  به همین‌ ترتیب است، درواقع برای فروش تتر، باید  ابتدا وارد بازار شده، مقدار و قیمت مدنظر خود را برای فروش وارد نمایید. پس از ورود درخواست جزئیاتی نظیر میزان کارمزد مبادله و مقدار خالص دریافتی نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. 

 

خریداران حاضر در بازار پیشنهاد فروش شما را بررسی می‌کنند و با قبول معامله، فرآیند تراکنش‌های مالی بین خریدار و فروشنده انجام می‌پذیرد.

نظرات بینندگان