arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۵۹۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹

بغداد: هر گونه عملیات نظامی باید با هماهنگی دولت فدرال عراق باشد

سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز، شنبه تاکید کرد، هرگونه اقدامی در کشورش که با هماهنگی دولت فدرال در بغداد نباشد وضعیت امنیتی را پیچیده کرده و عملیات مقابله با تروریسم را دچار دست پاچگی می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز، شنبه تاکید کرد، هرگونه اقدامی در کشورش که با هماهنگی دولت فدرال در بغداد نباشد وضعیت امنیتی را پیچیده کرده و عملیات مقابله با تروریسم را دچار دست پاچگی می‌کند.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار کرد: اقداماتی که بدون هماهنگی با دولت بغداد باشند، بر وضعیت امنیتی تاثیر منفی می‌گذارند و فضای مقابله با تروریسم را در عراق دچار دست‌پاچگی می‌کند.

او درباره گزارش‌ها مبنی بر این‌که ترکیه دست به انجام عملیات نظامی جدید و احتمالا در سنجار بزند، گفت: هر گونه عملیات نظامی باید با هماهنگی با دولت فدرال عراق باشد.

الصحاف ادامه داد: هرگونه تلاش نظامی انفردی نباید بدون توجه به امنیت و ثبات و مقابله با گروه‌های تروریستی در عراق باشد، تنها راهکار ما این است که از طریق اصول هم‌جواری وارد عمل شویم.

الصحاف تاکید کرد: ما منافع دو کشور را براساس اصول ثابت در نظر می‌گیریم و از تدابیر هماهنگی و ارتباط دو کشور برای مقابله با هر تهدید مشترک احتمالی حمایت می‌کنیم و باید مشکل با هماهنگی عالی و مشترک حل و فصل شود.

نظرات بینندگان