arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

۷۸۵ کیلوگرم تریاک در سراوان کشف شد

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزداران هنگ مرزی سراوان در یک عملیات موفقیت آمیز ضمن توقیف ۲ دستگاه خودرو، ۷۸۵ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک را کشف کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزداران هنگ مرزی سراوان در یک عملیات موفقیت آمیز ضمن توقیف ۲ دستگاه خودرو، ۷۸۵ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

سردار محمد ملاشاهی  اظهارداشت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه تجاوز به حریم ایران اسلامی، مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی به سرنخ‌هایی از قصد عناصر متجاوز مسلح و قاچاقچیان موادمخدر برای ورود به خاک کشور از مسیر ارتفاعات منطقه مرزی دهانه سنگانی دست یافتند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان مشخص شد و مرزداران هنگ مرزی سراوان در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین و اجرای طرح مهار منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان موفق شدند محموله موادمخدر را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند موادمخدر را طی دو مرحله به وسیله ۲ دستگاه خودرو وارد کشور کنند به محض مشاهده مرزداران، اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کرده که مرزبانان نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل کرده که به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشته و عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودروها و برجا گذاشتن محموله موادمخدر از محل متواری شدند.

وی با بیان اینکه در این عملیات ۷۸۵ کیلوگرم تریاک کشف شده افزود: شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده در دستور کار مرزبانان قرار دارد.

ایرنا

نظرات بینندگان