arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

توزیع پوستر انتخاباتی در صحن علنی مجلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

توزیع پوسترهای انتخاباتی در صحن علنی مجلس قبل از آغاز رسمی تبلیغات انتخابات دور دوم نهمین دوره مجلس شورای اسلامی یکی از اقدامات خلاف قانون در مرکز قانونگذاری بود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با 40 دقیقه تاخیر در ساعت هشت و 40 دقیقه به ریاست علی لاریجانی آغاز شد؛ لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز شهادت حضرت زهرا(س) را تسلیت گفت.
 


**جمعی از مسوولان اقتصادی کشور از جمله صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی ؛ مهدی غضنفری وزیر صنعت ‌، معدن و تجارت؛ محمود بهمنی مدیر کل بانک مرکزی در مجلس حضور یافتند تا در خصوص بررسی نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها صحبت کنند.
 


**درگیری های لفظی میان اعضای جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری یکی از موضوعات داغ امروز مجلس بود؛ روح الله حسینیان در تذکری از لاریجانی خواست که احمد توکلی را از ریاست مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به دلیل درج مصاحبه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در سایت الف عزل کند.

حسینیان همچنین از غیبت های مکرر زاکانی در صحن علنی مجلس انتقاد کرد و گفت: چرا نام آقای زاکانی همانند دیگر نمایندگان در لیست غایبین ابتدای جلسه خوانده نمی شود؟
 


**احمد توکلی پس از تذکر حسینیان اعلام کرد بنده به اقدام سایت الف افتخار می کنم و از آن اعلام برائت نمی کنم.
 


**پس از ساعتی از دادن این تذکر روح الله حسینیان؛ زاکانی در مشایعت غلامعلی حداد عادل به صحن آمد و وی به همراه احمد توکلی و غلامعلی حداد عادل مدتی به گفت وگو نشستند.

پس از آن زاکانی در تذکری از صحبت های حسینیان انتقاد کرد و دلیل غیبت های مکرر خود را حضور در کمیسیون اصل 90 مجلس دانست و تاکید کرد: بنده در آن زمانی که در صحن نیستم در ماموریت کمیسیون اصل نود هستم.

باهنر که ریاست جلسه را بر عهده داشت خطاب به نمایندگان گفت: بنده خود در کمیسیون اصل نود هستم و زحمات آقای زاکانی را می بینم که در این هنگام روح الله حسینیان از جا برخواست و خطاب به باهنر چندین بار گفت: آقای باهنر اینقدر دروغ نگو!
 


**هنگامی که غلامرضا مصباحی مقدم رییس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی در پشت تریبون مجلس قرار گرفت پس از چند دقیقه سخنرانی سبحانی نیا عضو هیات رییسه مجلس گفت وقت شما تمام است که مصباحی مقدم خطاب به وی گفت: یعنی چه که می گویید وقت تمام است بنده رییس کمیسیون ویژه تحول اقتصادی هستم. که در این زمان باهنر خطاب به وی گفت بفرمایید ادامه دهید.
 


**یکی از موضوعات حاشیه داری که امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛ تذکر مهدی کوچک زاده بود. وی در حالی که پوستری در دست داشت با اشاره به توزیع زودهنگام برخی پوسترهای تبلیغات انتخابات در صحن علنی مجلس گفت: برخی ها در مرکز قانون کشور (مجلس) اقدامی خلاف قانون می کنند.
 


**در دقایق پایانی جلسه علنی امروز باهنر از نمایندگان خواست که نطق های خود را مطرح نکنند و بگذارند که مجلس طرح افزایش سهمیه دولت جمهوری اسلامی ایران در صندوق بین المللی پول را بررسی کند زیرا ممکن است اگر این طرح امروز تصویب نشود سهم ایران در صندوق بین المللی پول دیگر افزایش نیابد.

پس از آن به دلیل آن که مجلس از عدد افتاده بود باهنر دقایقی سکوت کرد و از نمایندگان می خواست که همکاران خود را به داخل بیاورند تا عدد برای رای دادن وجود داشته باشد.
 


**باهنر در پایان جلسه اعلام کرد که مجلس هفته آینده تعطیل است و 17 اردیبهشت جلسه بعدی نمایندگان است
نظرات بینندگان