arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

آیت الله مکارم: مراکز فساد قبل از انقلاب در این کشور زیاد بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله مکارم شیرازی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در مدرسه امیرالمومنین قم گفت : ذکر مصائب و فضائل و میراث سیره عملی ائمه اطهار باید در این مراسم بازگو شود تا الگویی برای زندگی امروز جامعه ما باشد .

به گزارش انتخاب از قم؛ وی با اشاره به سخنان و سیره عملی و راه و رسم حضرت زهرا (س) گفت : خطبه فدکیه خطبه ای است که از نظر فصاحت و بلاغت همانند نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است و از نظر محتوا بسیار غنی است .

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه انقلاب ما از برکات اسلام و فاطمه زهرا (س) است افزود: وقتی به سالهای قبل از انقلاب نگام می کنیم متوجه می شویم که چه کسانی بر ما حکومت می کردند ، فقر بیداد می کرد و در دنیا نامی از ما نبود ؛ اما به برکت انقلاب اسلامی ایران امروز به پیشرفت هایی رسیده است که نام کشور با عظمت برده می شود .

وی گفت: مراکز فساد قبل از انقلاب در این کشور زیاد بود قاریان و حافظان محدود بودند و مجالس عزادی حضرت زهرا(س) بسیار کم بود اما از برکت انقلاب اسلامی و حضرت زهرا امروز عاشورای دومی به نام حضرت زهرا(س) در سراسر ایران بر پا شده است .

 وی افزود: این انقلاب ارزان به دست نیامده و در جنگ تحمیلی صد ها هزار شهید ، جانباز ، اسیر و و مفقودالاثر تقدیم اسلام کرده ایم که نباید ارزشهای اسلام کمرنگ شوند . آیت الله مکارم شیرازی ایران را ام القرای شیعیان و غیر شیعه در دنیا عنوان کرد و گفت: صراحتا گفته شده درس انقلاب در بیداری اسلامی را از ایران یاد گرفته اند که این افتخار بزرگی برای ایران است
نظرات بینندگان