arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹

تغییر شیوه فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها / فروش بلیت‌های نوروزی با ۲۰ درصد افزایش قیمت

احمدرضا عامری در تشریح آخرین وضعیت آماده سازی ناوگان برای سفر‌های ضروری ایام نوروز اظهار داشت: در حال حاضر پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی نظیر ضد عفونی ناوگان، استفاده از ماسک و محلول‌های ضدعفونی کاملاً رعایت و تأکید می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تغییر در اجرای فاصله گذاری اجتماعی بین صندلی‌ها

ایسنا: مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسافربری کشور ادامه داد: تردد اتوبوس‌ها با ظرفیت ۵۰ درصد به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی در حال انجام است، اما برای نوروز امسال تغییری که در مورد فاصله گذاری ایجاد شد این است که اقوام درجه یک (نظیر یک خانواده چهار نفره) می‌توانند دو نفر در دو صندلی کنار هم بنشینند در حالی که پیش از این فقط صندلی‌های کنار پنجره فروخته می‌شد.

وی افزود: البته با توجه به شیوع کرونا و وجود شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد بعید می‌دانم ناوگان اتوبوسی در ایام نوروز تقاضای زیادی داشته باشد.


آماده سازی ۸۳ هزار دستگاه انواع ناوگان عمومی مسافری برای سفر‌های جاده‌ای

عامری اظهار داشت: برای ایام نوروز ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۳ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۴۶ هزار دستگاه سواری کرایه آماده خدمت به ناوگان هستند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسافربری کشور اظهار کرد: پیش از این و در سال‌های قبل نیز ناوگان اتوبوسی با تقاضای چندانی مواجه نبود و امسال هم به دلیل شیوع کرونا تقاضای سفر بسیار کاهش یافته است و فعلاً اولویت ما خلاصی از ویروس منحوس کرونا است، ولی با این شرایط مشکل از نظر جابه‌جایی مسافر کاملا آماده هستیم.


فروش بلیت اتوبوس‌های نوروزی با ۲۰ درصد افزایش

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای نوروز امسال قیمت بلیت نظیر سنوات قبل افزایش می‌یابد؟ گفت: به هر حال در ایام نوروز همیشه تردد یک سر خالی داریم به عنوان مثال روز‌های ابتدایی نوروز در مسیر‌های برگشت به تهران صندلی‌ها خالی است و روز‌های پایانی نوروز در مسیر‌های خروج از تهران صندلی‌ها خالی است و به همین دلیل معمولاً طبق روال سنوات قبل، برای این ایام نوروز بیست درصد افزایش قیمت بلیت اعمال می‌شود.

عامری درباره پیش فروش بلیت‌های اتوبوس بیان کرد: با توجه به امکان خرید اینترنتی بلیت همه ظرفیت‌ها در طول سال برای فروش اینترنتی فراهم شده است و از این نظر مردم مشکلی ندارند و می‌توانند بلیت‌های خود را از طریق اینترنت و سایت‌های مشخص و سایت شرکت‌های تعاونی دریافت کنند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسافربری کشور اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت برای سفر‌های نوروزی به اندازه کافی موجود است.

گفتنی است در حالی مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسافربری کشور از افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس برای ایام نوروز می‌گوید که پیش از این مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به فارس گفته بود: برای ایام نوروز امسال افزایش قیمت بلیت اتوبوس نداریم.

نظرات بینندگان