arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

ربیعی: مدعیان دور زدن تحریم ها نتوانستند حتی یک بشکه نفت بفروشند / این افراد با دانش کم ادعا داشتند یا تحریک شده توسط رابطه هایی بودند که قصدشان فریب و شناسایی کانال های فروش نفت ایران بود / وزارت نفت اجازه نداد حتی یک دلار از پول نفت ناپدید شود؛ یعنی همان اتفاقی که در زمان برخی مدعیان دور زدن تحریم ها روی داد

ربیعی خاطر نشان کرد: عده ای نزد مقام های عالیرتبه کشور این ادعاهای عجیب را مطرح می کردند به همین دلیل وزارت نفت اعلام کرد هرکس مدعی است می تواند نفت بفروشد بیاید قرارداد ببندد و هر میزان نفت که می خواهد ببرد پس از این اعلام آمادگی وزارت نفت مدعیان یکی پس از دیگری جا زدند . معلوم شد که این افراد بدون محاسبه و با دانش کم ادعا داشتند یا تحریک شده توسط رابطه هایی بودند که به قصد فریب و شناسایی کانال های فروش نفت ایران به میدان آمده بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی ربیعی، سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره گفته های معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ادعای برخی افراد برای فروش نفت در دوران تحریم، اظهار کرد: از آغاز تحریم های نفتی امریکا علیه ایران ادعاهای زیادی علیه دولت و وزارت نفت مطرح می شد مبنی بر این که وزارت نفت یا مخصوصا تحریم های نفتی را دور نمی زند یا توان این کار را ندارد.

وی ادامه داد: چند سال اخیر فضای روانی کشور مملو هست از این اتهامات بی اساس و نگرانی آور از سوی کسانی که هیچگاه از حرفهایشان هیچ کس حساب کشی نمی کند.این ادعاها که اغلب از جانب مخالفان سیاسی دولت مطرح می شد کار را به جایی رساند که عده ای ادعا کنند اگر نفت به آنها داده شود توان دور زدن تحریم و فروش نفت را دارند.

ربیعی خاطر نشان کرد: عده ای هم نزد مقام های عالیرتبه کشور این ادعاهای عجیب را مطرح می کردند به همین دلیل وزارت نفت اعلام کرد هرکس مدعی است می تواند نفت بفروشد بیاید قرارداد ببندد و هر میزان نفت که می خواهد ببرد پس از این اعلام آمادگی وزارت نفت مدعیان یکی پس از دیگری جا زدند . معلوم شد که این افراد بدون محاسبه و با دانش کم ادعا داشتند یا تحریک شده توسط رابطه هایی بودند که به قصد فریب و شناسایی کانال های فروش نفت ایران به میدان آمده بودند.

وی ادامه داد: تمام این ها در حالی بود که وزارت نفت با حوصله و درایت مشغول ایجاد و شناسایی کانال های جدید فروش نفت بود که این تلاش ها به ثمر نشست و دولت موفق شد علاوه بر فروش نفت اجازه ندهد حتی یک دلار از پول نفت ناپدید شود. یعنی همان اتفاقی که در زمان برخی مدعیان دور زدن تحریم ها روی داد.

وی تاکید کرد: ما با قاطعیت تمام اعلام می کنیم که هیچ یک از مدعیان دور زدن تحریم نتوانستند حتی یک بشکه نفت بفروشند و تمام عملیات فروش نفت در شرایط تحریمی توسط دولت و وزارت نفت صورت گرفت.

نظرات بینندگان