arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

دستگیری بیش از ۷۰۰ سارق در پایتخت/واکنش پلیس به فروش واکسن کرونا در ناصرخسرو

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۷۳۹ سارق، مجرم و مالخر در پایتخت خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۷۳۹ سارق، مجرم و مالخر در پایتخت خبر داد.

 سردار حسین رحیمی در اجرای چهل و دومین مرحله از طرح" رعد "که ظهر امروز در محل ستاد فاتب به اجرا در آمد، گفت: همکاران من در اجرای چهل و دومین مرحله از طرح رعد ۸۷۵ پرونده سرقت رسیدگی کرده را مورد بررسی قرار دادند که در جریان آن ۲۹۴ حکم قضایی صادر شده و ۷۳۹ سارق، مالخر و دیگر مرتکبان جرایم مختلف شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه ۴۶ باند نیز در جریان این عملیات منهدم شد گفت: ۳۷۳۳ قلم اموال مسروقه کشف و ضبط شد. ۲۵ مجرم و متهم فراری نیز در این طرح دستگیر شدند.

رحیمی ارزش ریالی اقلام مسروقه مکشوفه را ۱۳.۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۱۴ قبضه سلاح جنگی نیز در جریان این طرح از سوی ماموران کشف و ضبط شد که به همراه آن بیش از ۱۰۰۰ عدد فشنگ و دو قبضه نارنجک نیز کشف و ضبط شد.

رحیمی با بیان اینکه یکی از اولویت های پلیس در روزهای پایانی سال برخورد با قاچاق و خرید و فروش مواد محترقه است، اظهار کرد: در این مرحله از طرح رعد نیز ۶۸ هزار عدد انواع مواد محترقه قاچاق یا غیرمجاز نظیر نارنجک های دست ساز، اکلیل سرنج و ... کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه برخورد با قاچاق نیز یکی از اولویت های همیشگی در اجرای طرح رعد است، گفت: در همین راستا نیز ۳۰۰۰ قلم انواع و اقسام کالای قاچاق به ارزش بیش از ۳.۵ میلیارد تومان کشف و ضبط شد.

رحیمی به اقدامات پلیس فتا نیز اشاره کرد و گفت: دو باند قاچاق داروهای کمیاب و مرتبط با کرونا نیز با کشف بیش از ۳۰۰ هزار قلم دارو در فضای مجازی کشف و ضبط شد.

واکنش پلیس به فروش واکسن کرونا در ناصرخسرو

رحیمی در پاسخ به پرسشی درباره فروش واکسن کرونا در ناصرخسرو نیز گفت: به ندرت چنین مواردی را نیز ما هم شنیده ایم اما اینطور نیست که بگویم یک پدیده شایع است. ما در این فضا اشراف خوبی داریم و تقریبا در یک ماه گذشته نظارت خوبی بر این فضا داشته ایم.

در مورد واکسن کرونا هم اگر چیزی باشد بسیار معدود و به ندرت بوده اما نکته مهمی که مردم باید به آن توجه کنند این است که تزریق واکسن حتما باید تحت نظارت و کنترل پزشک انجام شود و نمی شود یک واکسن را که اصلا معلوم نیست تقلبی است در چه شرایطی نگهداری شده و ... را از کنار خیابان و افراد ناشناس خریداری کرده و تزریق کرد. البته همانطور که گفتم چنین مواردی بسیار اندک است.

وی در مورد محدودیت های کرونایی تردد نیز گفت: در حال حاضر تغییری در محدودیت ها اعمال نشده و محدودیت های کرونایی تردد از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در تهران اجرا می شود.

وی درباره اجرای محدودیت ها در ایام نوروز و احتمال تغییر آن نیز گفت: ما مجری مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و ممکن است این مصوبات در ایام نوروز تغییر کند و هر آنچه که به ما در هفته آتی ابلاغ شود انجام خواهیم داد.

وی درباره اینکه آیا کیف قاپی و جیب بری در روزهای پایانی سال افزایش پیدا کرده گفت: بطور کلی جرایم در پایتخت مهار شده و آمارهای ما از وقوع، چنین چیزی را تایید نمی کند، بلکه در بسیاری از مولفه ها نیز کاهش داشته ایم اما ما به این شرایط راضی نیستیم و از نظر پلیس حتی یک سرقت نیز نباید انجام شود.

رحیمی در مورد تدابیر پلیس برای روزهای پایانی سال و افزایش جمعیت در مراکز خرید و معابر نیز گفت: ما با افزایش ترافیک در معابر مواجه هستیم که این موضوع ناشی از افزایش تردد و تقاضای سفر در معابر است.

وی با بیان اینکه پلیس از اواسط بهمن ماه در آماده باش بوده و ماموران پلیس راهور در معابر و ماموران پلیس پیشگیری و آگاهی در اماکن پر تردد، مراکز خرید و ... حضور دارند، خاطرنشان کرد: قبلا نیز به شهروندان توصیه کرده ام که زمان سفر خود را مدیریت کنند. اگر خرید ضروری دارند بهتر است در ساعات آغازین صبح آن را انجام دهند که میزان ترددها کمتر باشد.

 ایسنا

نظرات بینندگان