arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۹ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

۵ دلیل مهم برای مصرف ویتامین C

مصرف ویتامین C کافی برای بدن بسیار مهم است، زیرا ممکن است خطر سکته مغزی را کاهش دهد. استفاده موضعی از ویتامین C برای روشن شدن پوست و تحریک تولید کلاژن مفید است. ویتامین C، همچنین به عنوان اسید اسکوربیک شناخته می‌شود، که برای فرآیند‌های مختلف در بدن از جمله ساخت استخوان، کلاژن و عضلات استفاده می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مصرف ویتامین C کافی برای بدن بسیار مهم است، زیرا ممکن است خطر سکته مغزی را کاهش دهد. استفاده موضعی از ویتامین C برای روشن شدن پوست و تحریک تولید کلاژن مفید است. ویتامین C، همچنین به عنوان اسید اسکوربیک شناخته می‌شود، که برای فرآیند‌های مختلف در بدن از جمله ساخت استخوان، کلاژن و عضلات استفاده می‌شود.

 

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، این ویتامین برای ترمیم زخم نیز مهم است. اما بدن انسان به خودی خود ویتامین C تولید نمی‌کند، به این معنی که شما باید آن را از منابع غذایی مصرف کنید. در اینجا پنج مزیت ویتامین C را برای شما شرح داده ایم:

۵ دلیل مهم برای مصرف ویتامین C
ویتامین C ممکن است به سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. دکتر  بن تنر، متخصص تغذیه می‌گوید: 《برخی شواهد محدود وجود دارد که نشان می‌دهد دوز‌های زیاد ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و به مقابله با سرماخوردگی و سایر انواع عفونت‌ها کمک می‌کند. 》 یک دوز اضافی ویتامین C در حدود ۲۰۰ میلی گرم است. کمبود ویتامین C می‌تواند خطر ابتلا به برخی از باکتری‌ها و ویروس‌ها را افزایش دهد.

 

 ویتامین C

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که می‌تواند از آسیب سلول جلوگیری کند [ویتامین C]یک آنتی اکسیدان است، که اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد را محدود می‌کند، رادیکال‌های آزاد ترکیباتی هستند که هم در اثر فرآیند‌های طبیعی سلول و هم در منابع خارجی مانند آلودگی یا دود سیگار تولید می‌شوند. اگر بدن شما بیش از حد رادیکال‌های آزاد جمع کند، این می‌تواند منجر به چیزی به نام استرس اکسیداتیو شود، که با پیری و شرایط سلامتی مرتبط است. آرتریت روماتوئید، نوعی از آرتریت خود ایمنی است که باعث تورم و درد مفصل می‌شود سرطان بیماری‌های قلبی عروقی مانند فشار خون بالا بیماری‌های نورودژنراتیو مانند بیماری آلزایمر، پارکینسون و مولتیپل اسکلروزیس آنتی اکسیدان‌ها از عوارض این مشکل است. ویتامین C می‌تواند از تجمع رادیکال‌های آزاد جلوگیری کند.

 

 سکته مغزی

 

ویتامین C ممکن است خطر سکته مغزی را کاهش دهد به لطف نقش ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان، ممکن است این ویتامین در سلامت قلب نیز نقش داشته باشد. مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۳ در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد، ۱۶ مطالعه را برای تعیین روابط بین مصرف ویتامین C و احتمال سکته مغزی بررسی کرد. محققان به این نتیجه رسیدند که افرادی که ویتامین C زیادی دریافت می‌کنند - از ۴۵ میلی گرم به طور متوسط ​​تا ۱، ۱۶۷ میلی گرم در روز متغیر است - کمتر دچار سکته مغزی می‌شوند. کسانی که بین ۲۰۰ میلی گرم تا ۵۵۰ میلی گرم در روز ویتامین C مصرف می‌کردند بیشترین کاهش خطر سکته مغزی را داشتند.

 

 

فلفل دلمه
ویتامین C ممکن است برای پوست شما مفید باشد مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ در Nutrients منتشر شد نشان داد که پوست طبیعی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است، زیرا دو نقش مهم در سلامت پوست دارد: کمک به تولید کلاژن و جلوگیری از آسیب به خورشید. ویتامین C می‌تواند به تحریک تولید کلاژن در پوست کمک کند. کلاژن پروتئینی است که ساختار و کشش پوست را تأمین می‌کند. با افزایش سن، بدن ما به طور طبیعی کلاژن کمتری تولید می‌کند، در نتیجه چین و چروک و خطوط ریز ایجاد می‌شود. استفاده موضعی از ویتامین C ممکن است به بازسازی کلاژن از دست رفته کمک کند. ویتامین C همچنین اکسیدان‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش را که به جلوگیری از آسیب خورشید کمک می‌کند، از بین می‌برد. اشعه ماورا بنفش باعث پیری زودرس پوست و در نتیجه ایجاد چین و چروک، هایپرپیگمانتاسیون و افتادگی پوست می‌شود. ویتامین C همچنین تولید ملانین را مهار می‌کند - رنگدانه‌ای که می‌تواند لکه‌های تیره روی پوست ایجاد کند.

 

تغذیه سالم

ویتامین C به جذب آهن کمک می‌کند ویتامین C به جذب آهن غیر هِم کمک می‌کند، نوعی آهن غذایی موجود در غذا‌های گیاهی مانند سبزیجات برگ دار، آجیل و غلات. آهن برای حفظ خون سالم مهم است، زیرا یکی از اجزای اصلی هموگلوبین است. هموگلوبین پروتئینی است که در گلبول‌های قرمز خون وجود دارد و اکسیژن را به سلول‌ها و اندام‌ها منتقل می‌کند. وقتی کسی دچار کمبود آهن است، به بیماری کم خونی مبتلا می‌شود که باعث ضعف و خستگی عضلات می‌شود. از آنجا که ویتامین C به جذب آهن کمک می‌کند، افراد کم خون ممکن است از مکمل‌های آهن همراه با مکمل‌های ویتامین C یا منبع دیگری از ویتامین C مانند یک لیوان آب پرتقال بهره‌مند شوند.

نظرات بینندگان