arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱

توت فرنگي زوال ذهن ناشي از افزايش سن را به تاخير مي اندازد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پژوهشگران اعلام کردند مصرف میوه‌هایی همچون توت فرنگی و شاتوت روند زوال ذهن ناشی از افزایش سن را در زنان کند می کند.

به گزارش انتخاب؛ به گفته الیزابت دِوور سرپرست محققان در دانشکده پزشکی هاروارد در ایالت بوستون آمریکا، مصرف میوه‌های حاوی فلاونوئید همچون توت ها روند زوال ذهن را در زنان به تاخیر می اندازد. پژوهشگران در این تحقیقات عملکرد مغز بیش از شانزده هزار زن بالای هفتاد سال را در سالهای هزار و نهصد و هفتاد و شش تا دو هزار و یک مورد بررسی قرار دادند.

 طبق این تحقیقات، مصرف میوه‌های حاوی فلاونوئید همچون توت فرنگی و شاتوت، روند ابتلا به زوال ذهن ناشی از افزایش سن را در افراد به مدت دو و نیم سال به تاخیر انداخت. دوور افزود نتیجه این تحقیقات برای سلامت افراد مسن اهمیت بسیاری دارد و از سوی دیگر افزودن توت ها به برنامه غذایی کاری کم هزینه و آسان است و براحتی می توان از این شیوه برای محافظت از سلامت ذهن استفاده کرد. فلاونوئیدها گونه ای از آنتی اکسیدانها هستند که در توتها، سیب، مرکبات، چای و پیاز یافت می شوند.

مصرف میوه های حاوی فلاونوئید همچنین خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، دیابت و سرطان را کاهش می دهد. روبرت گراهام متخصص بیماریهای داخلی از بیمارستان لنوکس هیل نیویورک نیز اعلام کرد خوب است که توت ها به برنامه غذایی افراد در هر سنی اضافه شوند.

وی افزود: «تحقیقات نشان داده است خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی توتها تاثیری مهم در کندسازی بیماریهای ذهنی ناشی از افزایش سن دارند.» به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، نتایح این تحقیقات در «سالنامه عصب شناسی» منتشر شد
نظرات بینندگان