arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۹

سامسونگ با کمبود تراشه گلکسی نوت ۲۰۲۱ رو به رو شد

بر اساس گزارشها، سامسونگ به علت کمبود تراشه، گلکسی نوت نسل جدید  را با تأخیر ارائه می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس گزارشها، سامسونگ به علت کمبود تراشه، گلکسی نوت نسل جدید  را با تأخیر ارائه می‌دهد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب،   مدیر عامل شرکت سامسونگ،   به سرمایه گذاران اعلام کرد  که این شرکت در حال بررسی معرفی گوشی هوشمند گلکسی نوت در سال ۲۰۲۱ با تاخیر است و به نظر می‌رسد این تأخیر به دلیل "عدم تعادل جدی" در تراشه‌های  نیمه هادی در سطح جهان است.

این موضوع، به این معنی که تقاضای بیشتری برای تراشه‌ها نسبت به عرضه وجود دارد. سامسونگ به دلیل کمبود تراشه، گلکسی نوت بعدی را به تأخیر می‌اندازد، اما نوید یک مورد  استثنایی را در سال ۲۰۲۲ می‌دهد، وی گفت که سامسونگ می‌خواهد محصولات جدیدی را به بازار عرضه کند، اما به دلیل وضعیت غیرمعمول تراشه، "زمان بندی ممکن است متفاوت باشد" و "سال آینده" مسیر عرضه دوباره باید در مسیر درست قرار گیرد.

سامسونگ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه در جهان است، اما یکی از معدود شرکت‌های سازنده دیگر TSMC است. افزایش تقاضا تنها بخشی از مشکل سامسونگ است، کارخانه این شرکت در آستین، تگزاس، در ماه فوریه با قطع برق مواجه شد.

تحلیلگران فاش می‌کنند که کمبود تلفن‌های گلکسی نوت، حدود ۵ درصد بر میزان حمل و نقل شرکت تأثیر می‌گذارد، اما از آنجا که این گوشی یکی از گران‌ترین سری گوشی‌های جهان گلکسی است، کاهش بیشتری در درآمد ایجاد خواهد کرد.

نظرات بینندگان