arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۹

دیدار وزرای خارجه روسیه و اسرائیل در مسکو

وزرای خارجه روسیه و اسرائیل دیداری در مسکو، درباره روابط دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای رایزنی کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: به گزارش روزنامه عبری‌زبان (یسرائیل هیوم)، گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این دیدار تصریح کرد، روسیه یکی از بازیگران اصلی منطقه خاورمیانه است و نقش بسیار مهمی در ثبات آن دارد. وی از دیدگاه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حمایت از این رژیم و تعهد علنی به امنیت آن قدردانی کرد.

اشکنازی افزود: در سال‌های اخیر گفتگوهای مثمر ثمری بین طرفین بر اساس منافع مشترک و همکاری در مسائل امنیت ملی انجام شده است.

این روزنامه به نقل از برخی منابع عالی‌رتبه اسرائیلی نوشت، اشکنازی به تصمیم دادستان دادگاه لاهه مبنی بر آغاز تحقیقات درباره رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی علیه فلسطینیان اشاره کرد و آن را مغایر با حقوق بین الملل و از بین برنده فرصت های از سرگیری مذاکرات میان طرفین دانست.

وزیر خارجیه روسیه نیز به نوبه خود گفت، مسکو برای از سرگیری گفتگو میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی ها با هدف تحقق راهکار دو کشوری که به نفع ملت دو طرف است آمادگی دارد.

لاوروف در بخش دیگری از سخنانش گفت، روسیه برای حل و فصل بحران سوریه به شرط پایبندی همه طرف‌ها به قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت درباره این کشور تلاش می‌کند.

نظرات بینندگان