arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۶ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۹

مخالفت طالبان با بیانیه‌ای علیه احیای "امارت اسلامی"

سهیل شاهین، عضو تیم مذاکره گفت‌وگوهای صلح بین افغان‌ها امروز (جمعه) گفت، هیات طالبان در رایزنی‌های سه‌جانبه در خصوص افغانستان در مسکو، با بندی در رابطه با مخالفت با احیای "امارت اسلامی" که در بیانیه مشترک آمده، اعتراض کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز پنجشنبه مسکو میزبان یک نشست تروئیکا متشکل از هیات‌های روسیه، چین، ایالات متحده و پاکستان بود.

این مراسم با حضور نمایندگان دولت افغانستان و طالبان برگزار شد. در بیانیه مشترک پس از این مذاکرات، چهار طرف اصلی خارجی از طرفین درگیر افغان خواستند تا خشونت را کاهش داده و فورا وارد گفت‌وگوهایی درباره مسائل اساسی برای حل و فصل این درگیری شوند. در میان سایر مسائل، در بند سوم این سند تاکید شد که شورای امنیت سازمان ملل ازاحیای "امارت اسلامی" تحت کنترل طالبان در افغانستان حمایت نمی‌کند.

سهیل شاهین، عضو تیم مذاکره گفت‌وگوهای صلح بین افغان‌ها به خبرنگاران درباره این بند سوم گفت: البته با چنین نکاتی، ما مخالف هستیم.

این عضو هیات طالبان همچنین افزود، این به مردم افغان بستگی دارد که چه حکومتی را برای کشورشان ترجیح می‌دهند.

در همین حال، وزیر خارجه افغانستان از بیانیه مشترک تروئیکا استقبال کرد و از طرفین حال به سمت یک سازش مسالمت‌آمیز حرکت کنند.

این مذاکرات با رهبری مسکو، در بحبوحه تلاش‌های جهانی برای احیای مذاکرات کابل – طالبان در دوحه انجام می‌شود. همچنین انتظار می‌رود زمینه برای برگزاری یک کنفرانس تحت امر آمریکا درباره افغانستان که فراهم شود.

نظرات بینندگان