arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

ماجرای هوسرانی های زن جوان، با نابودی خانواده پایان یافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
كارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت با دستگیری چهارتن از عاملان جنایت تلو توانستند قاتلان اجاره ای این قتل خونین را دستگیر كنند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، ماموران كلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس در ۱۷ تیرماه سال ۸۹ از طریق دریافت پیام از مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، درجریان كشف یک فقره جسد در جاده تلو قرار گرفتند.

با حضور مأموران کلانتری در محل و تأیید خبر کشف جسد، موضوع به قاضی کشیک ویژه قتل و پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد كه با حضور قاضی و عوامل بررسی صحنه جرم اداره دهم ویژه قتل و تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ و انجام بررسی های تخصصی مشخص شد که جسد متعلق به فردی حدودا ۴۰ ـ ۳۵ ساله است که احتمالا به علت انسداد مجاری تنفسی به قتل رسیده و توسط متهم یا متهمان به قتل در محل کشف جسد، رها شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با توجه به نبود هرگونه مدارک شناسایی به همراه مقتول، کارآگاهان شناسایی هویت مقتول را در دستور کار خود قرار دادند که با انجام تحقیقات و بررسی پرونده های فقدانی موفق به شناسایی هویت جسد به نام «ابراهیم . م» ۴۰ ساله شدند.

با شناسایی هویت جسد و دعوت از اعضای خانواده مقتول، همسر مقتول به نام «ستاره . ف» ۳۲ ساله با مراجعه به اداره دهم، در اظهارات اولیه خود به کارآگاهان گفت: همسرم هر روز ساعت ۰۶:۱۵ منزل را به قصد محل کارش ترک می کرد تا اینکه در روز حادثه از طریق تماس با محل کارش متوجه غیبت وی در سرکار شدم و در طول این چند روز نیز، در بیمارستان ها و کلانتری های تهران به دنبال او می گشتم.

کارآگاهان در تحقیقات دریافتند كه مقتول با هیچ کس اختلاف مالی یا مشکل شخصی نداشته بنابراین تحقیقات از اعضای خانواده مقتول را در دستور کار خود قرار داده و اطلاع پیدا کردند که جوانی ۳۶ ساله به نام «فرزاد»، با همسر مقتول در ارتباط است.

با توجه به دلایل و مدارک بدست آمده از آشنایی و ارتباط «فرزاد» با همسر مقتول، کارآگاهان با شناسایی محل کار وی در میدان «پروین» منطقه تهرانپارس، به تحقیق از وی پرداخته اما وی در اظهارات اولیه منکر هرگونه آشنایی با ستاره شد که با ادامه تحقیقات و ارائه دلایل غیرقابل انکار وی در اظهارات جدید خود آشنایی با ستاره را قبول کرده اما مدعی شد که تنها در زمینه خرید و فروش تلفن همراه با وی ارتباط داشته است.

با توجه به تناقضات موجود در اظهارات «فرزاد» وی بازداشت و تحقیقات برای شناسایی هرگونه احتمال ارتباط وی با جنایت، در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت که سرانجام پس از چندین روز فرزاد لب به اعتراف گشود و در اعترافات اولیه مدعی شد: در روز حادثه، ستاره با او تماس گرفت و عنوان کرد که همسرش توسط شخصی که به او پول پرداخت کرده ، به قتل رسیده است.

با توجه به اعترافات فرزاد، کارآگاهان ستاره را نیز دستگیر و به اداره دهم انتقال دادند كه ستاره در تحقیقات منکر هرگونه مشارکت یا دخالت در قتل همسرش شد اما پس از اطلاع از اعتراف فرزاد، به ناچار لب به اعتراف گشود و به نقش خود در ارتکاب جنایت اعتراف اما در ادامه مدعی شد که شخصا هیچ آشنایی و شناختی از عاملان اصلی قتل نداشته و فرزاد یک مجرم سابقه دار به نام «کامران» را به وی معرفی کرده است.

ستاره در ادامه اعترافات خود عنوان كرد كه حدود هشت سال پیش با «فرزاد»آشنا شدم و در این چند سال، وی علاقه زیادی به من نشان می داد و من نیز به وی علاقه پیدا کردم و من قصد داشتم تا با متاركه از شوهرم، با فرزاد ازدواج كنم اما او می گفت که اگر طلاق بگیری با تو ازدواج نخواهم کرد؛ مدت یكسال بود كه او به من اصرار می كرد تا همسرم را از میان برداریم تا اینکه فرزاد پیشنهاد کرد که به «کامران . ح» که خلافکار هم بود، پول بدهیم تا کار شوهرم را تمام کند که فرزاد پول قاتل را فراهم كرد و مدت هشت ماه زمان برد تا کامران راضی شود تا همسرم را به قتل برساند، با كامران هماهنگ کردم که زمانی که همسرم از خانه خارج می شود او را به عنوان مسافر سوار کند و او را بكشد. كامران در ابتدا پیشنهاد كرد كه همسرم را داخل خانه خفه كند اما من به دلیل این كه ممكن بود دخترم بیدار شود قبول نكردم.

کارآگاهان با شناسایی هویت قاتل ۳۶ساله اجاره ای به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه زورگیری، موادمخدر و سرقت، مخفی گاه او را در منطفه حكیمیه شناسایی كردند اما متوجه شدن كه «کامران» متواری است كه سرانجام این متهم در فروردین ماه سال ۹۱ در حین ارتکاب به سرقت خودرو توسط مأموران کلانتری ۲۰۷ پردیس دستگیر شد و با انجام هماهنگی های قضایی، متهم در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات از کامران وی منکر هرگونه ارتکاب جنایت شد اما به ناچار و پس از مواجهه حضوری با دیگر متهمان پرونده، به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن معرفی همدست خود به نام «اصغر . ر» ۳۲ ساله در اعترافات اولیه خود به کارآگاهان گفت: زمانی که پیشنهاد قتل از سوی همسر مقتول به من داده شد، آن را قبول نکردم اما با اصرار فراوان همسر مقتول و پیشنهاد پرداخت پول، سرانجام پس از هشت ماه قبول کردم تا با همدستی یکی از دوستانم به هویت اصغر این کار را انجام دهم. کامران در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: پس از قبول پیشنهاد همسر مقتول برای کشتن مقتول، به همراه یکی از دوستانم در شب قبل از حادثه، اقدام به مصرف شیشه و کراک کرده و با یک دستگاه پراید مشکی به سر کوچه محل سکونت مقتول رفته تا اینکه همسر مقتول به ما اطلاع داد که همسرش از خانه خارج شده؛ پس از آن، با استفاده از تصویر مقتول او را شناسایی کرده و به عنوان مسافر او را سواركردیم.

متهم به قتل در ادامه گفت: در حالی که او در صندلی کنار راننده و اصغر نیز در صندلی عقب نشسته بود شروع به حرکت به سمت خیابان دماوند کرده سپس از مسیر اصلی خارج شده و در یک خیابان خلوت توقف کردیم؛ در همین لحظه اصغر طناب را به دور گردن مقتول انداخت و از آنجائی که مقتول بسیار قوی هیکل بود و مقاومت زیادی می کرد، با کمک یکدیگر آنقدر طناب را به دو گردن او فشار داده و آن را نگهداشتیم که خفه شد و پس از اطمینان از کشته شدن مقتول، جنازه اش را به جاده تلو برده و رها کردیم و برای آن که به ستاره اطمینان دهیم که کار را انجام دهیم، گوشی تلفن همراه و ساعت مچی مقتول را به وی نشان داده تا او از مرگ همسرش اطمینان پیدا کند.

با شناسایی هویت اصغر، کارآگاهان با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از کامران موفق به شناسایی محل های تردد اصغر در منطقه خاک سفید و سه راه تهرانپارس شدند و این دو منطقه را تحت مراقبت قرار دادند و سرانجام او به همراه یک دستگاه پراید سفید رنگ مورد شناسایی و توسط کارآگاهان اداره دهم دستگیر شد.

با انتقال اصغر به اداره دهم و آغاز تحقیقات، وی نیز به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافات خود عنوان کرد که به اصرار کامران و به علت اعتیاد شدید به مصرف موادمخدر، قبول کرده تا در ارتکاب این جنایت مشارکت داشته باشد و پس از ارتکاب جنایت نیز تنها مبلغ ۵۰ هزار تومان به او داده شده و قرار بوده تا پول بیشتری تا بعدازظهر همان روز جنایت به او پرداخت شود، اما پس از آن پولی دریافت نکرده است. به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: هر چهارمتهم این پرونده، با دستور قضایی در بازداشت موقت به سر می برند و بررسی صحت اعترافات متهمان و همچنین انجام تحقیقات تکمیلی درباره این پرونده، در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است
نظرات بینندگان