arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۰

وضعیت آب و هوا، امروز ۱ فروردین ۱۴۰۰ / بارش برف و باران ۶ روزه در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی از بارش برف و باران طی امروز تا جمعه در برخی استان‌ها از جمله استان‌های ساحلی دریای خزر و کاهش دما در برخی مناطق خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: سازمان هواشناسی از بارش برف و باران طی امروز تا جمعه در برخی استان‌ها از جمله استان‌های ساحلی دریای خزر و کاهش دما در برخی مناطق خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی نقاط استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و ارتفاعات زاگرس مرکزی و فردا دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰ در برخی مناطق جنوب شرق، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و شرقی اردبیل بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

روز چهارشنبه گستری فعالیت سامانه بارشی دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران همچنین دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی، لرستان و شمال ایلام را در بر خواهد گرفت. همچنین در این روز در استان‌های ساحلی دریای خزر وزش باد جنوبی و افزایش موقتی ۸ تا ۱۲ درجه دما روی می‌دهد. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بعدازظهر پنجشنبه شمالی شدن جریان‌ها سبب کاهش نسبی دما و بارش در این مناطق می‌شود.

چهارشنبه هفته جاری بارش در شمال و غرب کاهش یافته و علاوه بر دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.

روز جمعه علاوه بر این مناطق در استان‌های سمنان خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز بارش روی می‌دهد و دریای خزر مواج خواهد بود. طی روز‌های چهارشنبه پنجشنبه در برخی مناطق غرب و جنوب غرب جنوب دامنه‌های جنوبی البرز و روز جمعه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

امروز یکشنبه اول فروردین سال ۱۴۰۰ خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

نظرات بینندگان