arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۰

رزمایش دریایی آمریکا، بلژیک، فرانسه و ژاپن در غرب آسیا

ارتش آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا، بلژیک، فرانسه و ژاپن قرار است در دریای مکران و خلیج عمان رزمایش دریایی برگزار کنند. ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد در این رزمایش که نام «گروه رزمایش دریای عربی» برای آن انتخاب شده ناوهای چهار کشور یادشده مشارکت خواهند داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: ارتش آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا، بلژیک، فرانسه و ژاپن قرار است در دریای مکران و خلیج عمان رزمایش دریایی برگزار کنند.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد در این رزمایش که نام «گروه رزمایش دریای عربی» برای آن انتخاب شده ناوهای چهار کشور یادشده مشارکت خواهند داشت.

طبق گزارش آسوشیتدپرس،  ناو تهاجمی آبی‌خاکی «مِیکین آیلند» و دیگر تجهیزات آمریکا شامل نفت‌کش‌ها و هواپیماها در این رزمایش حضور خواهند داشت.

ناو فرانسوی «شارل دوگل»، ناوشکن ژاپنی «آریاکه» و ناوچه بلژیکی «لئوپولد اول» نیز در این رزمایش مشارکت می‌کنند. 

این رزمایش در شرایطی برگزار می‌شود که دولت «جو بایدن» گفته قصد دارد آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام که «دونالد ترامپ» اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از آن خارج شد بازگرداند.

دولت بایدن شرط بازگشت به برجام را عقب‌نشینی ایران از اقدامات جبرانی‌ای عنوان کرده که تهران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و محقق نشدن وعده‌های طرف‌های اروپایی در دستور کار قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام ندارد، تأکید کرده واشنگتن با توجه به نقض یکجانبه برجام در جایگاهی نیست که برای اجرای این توافق شرط بگذارد.

نظرات بینندگان