arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۲ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۰

تغییری در ساعت حرکت ناوگان حمل ونقل نیست / مسافران جا نمانند

طبق قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب مجلس شورای اسلامی، ساعت رسمی هر سال در ساعت ۲۴ روز اول فروردین یک ساعت به جلو کشیده می‌شود. همزمان با تغییر ساعت رسمی کشور تمامی بخش‌های حمل ونقلی از جمله هواپیما و قطار شهری اعلام کرده اند که هیچ تغییری در ساعت جابه جایی مسافران وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 باشگاه خبرنگاران جوان: همزمان با تغییر ساعت رسمی کشور تمامی بخش‌های حمل ونقلی از جمله هواپیما و قطار شهری اعلام کرده اند که هیچ تغییری در ساعت جابه جایی مسافران وجود ندارد.

 هر ساله در یکم فرودین ماه ساعت رسمی کشور یک ساعت به جلو کشیده می‌شود امسال هم مطابق هر سال این اقدام صورت می گیرد در این بین برخی از مسافران هواپیما قطار و اتوبوس ممکن است به دلیل این تغییر ساعت نگران شوند که از پرواز و یا حرکت قطار جا بمانند، اما باید این موضوع را اعلام کنیم که ساعت حرکت ناوگان حمل ونقلی همزمان با تغییر ساعت رسمی هیچ تغییری نمی‌کند و مطابق زمانی که اعلام شده است حرکت می کنند.

در همین زمینه سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده، نظر به اینکه مقرر است ساعت رسمی کشور از ساعت ۲۴ یکم فروردین ماه ۱۴۰۰ یک ساعت به جلو کشیده شود، لازم است مسافران پرواز‌های داخلی و خارجی ضمن تنظیم ساعت خود با ساعت رسمی کشور برنامه‌های خود را بر اساس زمان درج شده در بلیت‌های هواپیما‌ها انجام داده و در فرودگاه‌ها حضور یابند.

در بسیاری از موارد دیده شده است مشاهده شده که مسافران به دلیل غفلت از زمان انجام پرواز‌ها یک ساعت دیرتر به فرودگاه مراجعه کرده و از پرواز‌ها جا مانده‌اند.

همچنین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با تغییر ساعت رسمی کشور، ساعت قطار‌ها تغییر نمی‌کند و سفر‌ها طبق برنامه و زمان درج شده در بلیت انجام خواهند شد.

شرکت حمل ونقل ریلی رجا هم از مسافرانی که سفر ضروری دارند درخواست کرده است برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام امور مربوط به کنترل بلیت و ...، طوری برنامه‌ریزی کنند که یک ساعت قبل از حرکت قطار در ایستگاه راه‌آهن حاضر باشند.

مسافران در طول سفر با قطار باید شناسنامه یا کارت شناسایی معتبر را همراه و در دسترس داشته باشند تا در صورت درخواست مأموران، آن را ارائه دهند. تمامی مسافران قطار‌های مسافری رجا بدون محدودیت سنی از بدو ورود به ایستگاه مبدأ تا رسیدن به ایستگاه مقصد در برابر حوادث، تحت پوشش بیمه هستند.

کنترل وضعیت سلامتی و بهداشت مأموران قبل از اعزام، ضدعفونی قطار‌ها در مبدأ و طول سفر، استفاده از ظروف یکبار مصرف پذیرایی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در قطارها، جانمایی و تعبیه مواد ضدعفونی کننده در قطارها، عدم فروش بلیت به بیماران کرونایی و ... آغاز و اجرایی کرده است.

در بحث جابه جایی با ناوگان اتوبوس بین شهری هم همانند سایر بخش‌های هیچ تغییری در حرکت و جابه جایی ناوگان وجود ندارد و مسافران در راس ساعتی که اعلام شده است در پایانه‌ها حضور داشته باشند.

گفتنی است؛ طبق قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب مجلس شورای اسلامی، ساعت رسمی هر سال در ساعت ۲۴ روز اول فروردین یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و ساعت ۲۴ روز ۳۰ شهریور به حالت سابق برگردانده می‌شود.

نظرات بینندگان