arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۰

افزایش دو برابری مراجعان غیرکرونایی به اورژانس

رئیس اورژانس کشور گفت: تعداد مراجعات ما به مراکز درمانی نسبت به سال گذشته دو برابر شده که این نشان می‌دهد ما باید بیشتر مراقبت و کنترل انجام دهیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس اورژانس کشور گفت: تعداد مراجعات ما به مراکز درمانی نسبت به سال گذشته دو برابر شده که این نشان می‌دهد ما باید بیشتر مراقبت و کنترل انجام دهیم.

«پیرحسین کولیوند» رئیس اورژانس کشور در برنامه راه سلامت که با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت برگزار شد با اشاره به بالا رفتن تجربه‌ تیم بهداشت و در اختیار داشتن امکانات درمانی، بیان کرد: در بحث حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته آمار ما چند برابر افزایش داشته که این موضوع ما را نگران می‌کند و همچنین انتقال ویروس جهش یافته جدید نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: تعداد مراجعات ما به مراکز درمانی نسبت به سال گذشته دو برابر شده که این نشان می‌دهد ما باید بیشتر مراقبت و کنترل انجام دهیم اما تمام سیستم بهداشت و درمان با آمادگی کامل خدمت‌رسانی می‌کند و بیمارستان‌هایی که تا الان بازرسی کردم از آمادگی خوب تیم‌های اورژانس و سایر تیم‌های خدماتی بیان برخوردارند که خوشبختانه خدمت‌رسانی خوبی می‌کنند.

کولیوند در مورد وضعیت مراجعه اورژانس تهران افزود: این افزایش دو برابری برای بیماران کرونایی نیست اما برای سایر موارد دوبرابر شده است، وضعیت کرونایی‌ها مشابه سال گذشته و شاید هم کمتر از است اما نسبت به سال گذشته حوادث ترافیکی ۶۵ درصد بیشتر شده است.

وی گفت: رضایتمندی خواهران از اورژانس بسیار بالاتر رفته با توجه به نظرسنجی که ما انجام می‌دهیم مخصوصا تیم عملیات ویژه بانوان ما که با همت دکتر نمکی الان ۳۰ درصد دانشجویان فوریت‌های پزشکی ما به خانم‌ها اختصاص داده شده است و انشالله آنها به زودی به ناوگان اورژانس اضافه می‌شوند، علاوه بر این ما تعداد قابل توجهی اورژانس بانوان راه‌اندازی کردیم که خدمات خیلی خوبی ارائه دادند.

کولیوند ادامه داد: این اقدام در باره خیلی از ماموریت‌های ما که برای خانم‌ها است واقعا کمک کرده و توانست آبرویی را برای سیستم اورژانس ایجاد کند.

وی گفت: تیم‌های مشترک درون سازمانی و برون سازمانی داریم که درون سازمانی‌ها خودمان با بهداشت و درمان و حتی سازمان انتقال خون و غذا و دارو هستند و اما برون سازمانی با جمعیت هلال احمر راهداری‌ها و قسمت‌هایی که به ما کمک می‌کنند مثل پلیس همکاری خوبی داریم و تیم‌های واکنش سریع و عملیات سریع ما را را تشکیل می‌دهند.

کولیوند افزود: همه اینها به صورت مشترک فعالیت می‌کنند و حتی در زلزله‌ سی‌سخت با هم اقدام کردیم، همچنین در تصادفات جاده‌ای با هم کار می‌کنیم، پلیس، هلال احمر، راهداری ما کنار هم هستیم، خانم‌ها و آقایان خیلی جاها که اتفاقاتی می‌افتد تیم‌های خانم و آقا با هم برابرند و خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به وضعیت عوارض واکسن کرونا، بیان کرد: تا الان گزارش از عوارض واکسن در حد مواردی که مثلا تب داشتند بوده و با راهنمایی پزشکی کنترل شده، گرچه این افراد توسط تیم‌های مراقبتی مرتب پیگیری می‌شوند و تا امروز مورد حادی از نظر اورژانس نداشتیم.

 ایلنا

نظرات بینندگان