arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۰

بیماران کرونایی انگلیسی خراسان شمالی در سلامت به سر می برند

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی گفت: پنج بیمار مبتلا به ویروس جهشی انگلیسی شناسایی شده در این استان در سلامت به سر می برند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی گفت: پنج بیمار مبتلا به ویروس جهشی انگلیسی شناسایی شده در این استان در سلامت به سر می برند.

دکتر سید احمد هاشمی افزود : سه نفر از این بیماران کرونایی پس از طی مراحل درمانی در بیمارستان ها به سلامت از بیمارستان مرخص و در منزل دوران نقاهت را سپری می کنند.
وی اضافه کرد : دو نفر دیگر از بیماران مبتلا به ویروس جهشی انگلیسی که از ابتدا تحت نظر، در قرنطینه اجباری خانگی قرار داشتند، در حال طی دوران قرنطینه و نقاهت هستند و گزارش های ما نشان می دهد که وضعیت جسمی آنها نیز رضایت بخش است و مشکلی از لحاظ التهاب بیماری ندارند.
رییس ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد : خوشبختانه مورد جدیدی از بیمار مشکوک به ویروس جهشی انگلیسی در این استان شناسایی نشده است و تحرکات ویروس نیز تحت کنترل قرار دارد.
نگرانی درمانگران از کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی
دکتر هاشمی گفت : در شرایط فعلی با فروکش کردن ویروس کرونا در سطح استان تا حد زیادی این بیماری تحت کنترل قرار دارد، ولی متاسفانه در هفته های اخیر در قالب خرید های نوروزی و حتی دید و بازدیدها سطح رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش یافت.
وی در مورد عادی انگاری کرونایی در تالارهای عروسی در چند روز اخیر با ابراز نگرانی از این رفتارها خاطرنشان کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا میزان ظرفیت تالارها برای پذیرایی مهمانان حدود ۵۰ نفر است و پذیرش بیش از این میزان غیر قانونی و باید با متخلفان سلامت برخورد شود.
وی اظهارداشت : وضعیت رنگ بندی زرد و آبی در استان شکننده است و هر گونه رفتارهای عادی انگارانه نسبت به پروتکل های بهداشتی می تواند میزان آلودگی به ویروس را افزایش دهد و ما را بار دیگر وارد خیز جدیدی از ویروس کرونا کند که قطعا با شیوع ویروس جهشی انگلیسی احتمال خسارت های بیشتر نیز وجود دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی به شهروندان توصیه کرد که پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی را به درستی رعایت کنند تا وضعیت فعلی حاکم بر استان همچنان ادامه داشته باشدو درمانگران فرصتی برای تجدید قوا داشته باشند.
براساس آخرین اطلاعات رسمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان حدود ۷۰ درصد است که در مقایسه با میانگین کشوری رعایت پروتکل ها در استان ۲۰ درصد کمتر شد.
فوت دو بیمار کرونایی در ۴۸ ساعت گذشته
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی گفت: متاسفانه در ۴۸ ساعت گذشته دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های این استان با وجود پیگیری مراحل درمان و تلاش کادر درمانی جان خود را از دست دادند.
دکتر هاشمی اظهارداشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در سطح بیمارستان های این استان بستری شدند و هم اکنون ۹۳ بیمار مبتلا به این ویروس در بیمارستان تحت درمان قرار دارند و با رعایت پروتکل های بهداشتی امکان مدیریت وضعیت فعلی وجود دارد.
وی بار دیگر به مردم توصیه کرد تا از هر گونه انجام دید و بازدیدهای نوروزی، حضور در تجمعات و سایر امکان عمومی پرازدحام که امکان رعایت پروتکل های بهداشتی را به مخاطره می اندازد، پرهیز کنند .
استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ با شناسایی یک بیمار کرونایی وارد موج اول این ویروس شد، تاکنون سه پیک از بیماری کووید ۱۹ را پشت سر گذاشت و طبق آخرین ارزیابی سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان از هشت شهرستان استان خراسان شمالی شش شهرستان بجنورد، اسفراین؛ مانه و سملقان، جاجرم، اسفراین و شیروان در وضعیت زرد و دو شهرستان گرمه و راز و جرگلان نیز در وضعیت آبی رنگ بندی کرونایی قرار دارند.


ایرنا

نظرات بینندگان