arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۰

۶ بازیگر نقش مکمل که از بازیگران اصلی بیشتر دستمزد گرفتند

در هالیوود بعضی از بازیگران در نقش‌های مکمل از بازیگران در نقش اصلی فیلم ها، دستمزد‌های بیشتری دریافت می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در هالیوود بعضی از بازیگران در نقش‌های مکمل از بازیگران در نقش اصلی فیلم ها، دستمزد‌های بیشتری دریافت می‌کنند.

در هالیوود وقتی صحبت از این می‌شود که چقدر باید به یک بازیگر دستمزد داد، تقریبا هیج قانونی وجود ندارد. به همین دلیل، دستمزد بازیگران می‌تواند فراتر از آن چیزی باشد که انتظار می‌کشیم و یا از طرف دیگر می‌تواند بسیار کمتر از حد انتظار باشد. علاوه بر اینها، این تصمیم که کدام بازیگر برای یک پروژه مناسب است نیز مشکل دارد.

ممکن است فکر کنید کسی که عکسش روی پوستر فیلم سینمایی آورده می‌شود و یا کسی که نقش اصلی را در فیلم بازی می‌کند شایسته بالاترین دستمزد است، اما در واقعیت اینگونه نیست و همیشه دستمزد بیشتر به بازیگران اصلی داده نمی‌شود. کمتر شنیده ایم که یک بازیگر نقش مکمل بیشترین در آمد را از یک فیلم داشته باشد. در اینجا به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم.

رابین ویلیامز در «ویل هانتینگ نابغه»


مت دیمون بازیگر مشهوری نبود، پس از بازی در این فیلم در سال ۱۹۹۷ که با بن افلک نویسندگی آن را انجام داده بود به شهرت رسید و اولین جایزه اسکارش را دریافت کرد. این فیلم با دریافت دو جایزه اسکار و فروش ۲۰۰ میلیون دلاری موفقیتی بزرگ را کسب کرد. در دهه ۹۰ میلادی، رابین ویلیامز نام مشهور تری بود و دستمزد بیشتری نسبت به مت دیمون که نقش اصلی را بر عهده داشت، دریافت می کرد. مت دیمون ۶۰۰ هزار دلار برای نویسندگی و ۳۵۰ هزار دلار برای بازی در فیلم دستمزد گرفت. این در حالی است که ویلیامز تنها ۵ میلیون دلار برای بازی در این فیلم در آمد کسب کرد.

مارلون براندو در «سوپرمن»


دستمزدی که مارلون براندو برای ۲۰ دقیقه بازی خود در فیلم سینمایی «سوپرمن» دریافت کرد، در سال ۲۰۲۱ هم یک رقم چشمگیر محسوب می‌شود چه برسد به سال ۱۹۷۸ که فیلم ساخته شد. این بازیگر افسانه‌ای برای نقش مکمل این فیلم ۳.۷ میلیون دلار به صورت پایه و ۱۱.۷۵ درصد نیز از درآمد پایانی فیلم دریافت کرد. رسانه‌ها در آن زمان به این موضوع اشاره کردند که او تنها برای ۱۳ روز کار کرده است. کریستوفر ریو، بازیگر نقش اصلی فقط ۲۵۰ هزار دلار دریافت کرد.

آرنولد شوارتزنگر برای «بتمن و رابین»


تصور اینکه کسی برای یک نقش شرور بیشتر از قهرمان داستان، دستمزد بگیرد عجیب است، اما برای آرنود شوارتزنگر اتفاق افتاده است. در دهه ۹۰، او یکی از پولساز‌ترین بازیگران سینمایی در جهان بود و روبرویی او با بتمن یک اتفاق جذاب به شمار می آمد. به دلیل مهم بودن حضورش در فیلم، او ۲۵ میلیون دلار دریافت کرد و در واقع حدود ۱ میلیون دلار برای هر روزی که در صحنه فیلمبرداری بوده پول گرفته است. از طرفی جورج کلونی که نقش اصلی فیلم را بازی کرده در سال ۲۰۱۹ مدعی شد آرنولد ۲۰ برابر او دستمزد گرفته است که در واقع حدود ۱.۲۵ میلیون دلار می‌شود.

امی آدامز در «مرد پولادین»


یک فیلم دیگر در رابطه با سوپرمن که به «مرد پولادین» در سال ۲۰۱۳ باز می‌گردد و بازیگر نقش اصلی آن از بازیگر مکمل کمتر پول می‌گیرد. سال‌های بعد از اکران فیلم گزارش‌هایی منتشر می‌شود که می‌گوید هنری کویل برای نقش سوپر من ۱۴ میلیون دلار گرفته است. اما بعدا مشخص شد این مقدار اشتباه است و او دستمزدی ۶ رقمی را دریافت کرده است. امی آدامز که سابقه چند نامزدی اسکار دارد برای نقش مکمل فیلم قراردادی ۷ رقمی بسته بود.

رابرت داونی جونیور در «مرد عنکبوتی:بازگشت به خانه»

 

رابرت داونی جونیور، یکی از بیشترین دستمزد‌های خود را برای حضور کوتاهش در فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» دریافت کرد. طبق آمار ورایتی، او در مجموع ۱۰ میلیون دلار دستمزد گرفت که معادل یک میلیون دلار برای هر دقیقه حضورش در این فیلم است. اما این مبلغ با دستمزدی که تام هالند به عنوان بازیگر نقش اصلی گرفت اختلاف زیادی داشت. گزارش شده او تنها ۵۰۰ هزار دلار از این فیلم دریافت کرده که ۵ درصد دریافتی رابرت داونی جونیور است.

ترنس هاوارد در «مرد آهنی»


رابرت جونور برای اولین نقشش در فیلم «مرد آهنی» دستمزد کمتری نسبت به ترنس هاوارد دریافت کرد. او این روز‌ها از ستارگان پر درآمد سینماست، اما در سال ۲۰۰۸ او بیشتر به دلیل سوءسابقه و جرائمی که مرتکب شده بود شناخته می‌شد تا به عنوان یک فوق ستاره سینمایی؛ او برای این نقش ۵۰۰ هزار دلار گرفت که البته رقم بالایی است، اما با توجه به دستمزد‌های اخیر او برای فیلم‌های جنگ ابدیت و پایان بازی، بسیار ناچیز است. از سوی دیگر طبق گزارش‌های هاوارد، ۴.۵ میلیون دلار دستمزد گرفته که اگر حقیقت داشته باشد ۹ برابر آن چیزی است که جونیور گرفته است.


 باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان