arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۰

۲۷۰ دستگاه خودرو شهرهای قرمز و نارنجی به مبدا عودت داده شد

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون (۲۸ اسفند تا ۵ فروردین) ۲۷۰ دستگاه خودرو متعلق به شهرهایی با وضعیت قرمز و نارنجی که قصد ورود به کرمانشاه و دیگر شهرهای استان را داشتند به مبدا خود عودت داده شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سرهنگ «محمد حیدری» گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا خودروهایی که پلاک آنها مربوط به شهرهای با وضعیت کرونایی قرمز یا نارجی است، حق سفر به دیگر مناطق را ندارند.

وی اظهار داشت: علاوه بر عودت ۲۷۰ دستگاه خودروی شهرهای قرمز و نارنجی، ممکن است خودروهای دیگر متعلق به این شهرها به صورت سیستمی و پایش های تصویری شناسایی و اعمال قانون شده باشند.

سرهنگ حیدری در ادامه از افزایش ۹۳ درصدی ترددهای جاده ای در استان خبر داد و گفت: بیشترین ترددها در محورهای کرمانشاه - صحنه و کرمانشاه - اسلام آبادغرب صورت گرفته است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه از آغاز طرح نوروزی پلیس راه (۲۸ اسفند) تاکنون سه فقره تصادف فوتی رخ داده که منجر به جان باختن سه نفر شده است، گفت: آمار فوتی ها با مدت مشابه سال قبل برابری می کند.

وی همچنین از وقوع ۷۴ فقره تصادف جرحی و زخمی شدن ۱۵۴ نفر خبر داد و گفت: تعداد مجروحان ۳۲ درصد رشد داشته است.

سرهنگ حیدری در پایان با اشاره به استقرار ۱۰۰ گشت پلیس در محورها و جاده های استان گفت: خودروهای متخلف که حین سفر مرتکب ۲ تخلف حادثه ساز شوند به مدت ۷۲ ساعت توقیف می شوند.

دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: در حال حاضر در کشور ۱۷ شهرستان قرمز و ۴۷ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

براساس اعلام ستاد کرونا استان کرمانشاه از مجموع ۱۴شهرستان استان کرمانشاه؛ شهرستان اسلام آباد غرب نارنجی و شهرستان‌های کرمانشاه، پاوه، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، سرپل ذهاب، صحنه و گیلانغرب در وضعیت زرد قرار دارد.

براساس رنگ بندی جدید شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، جوانرود و روانسر نیز در وضغیت آبی است.

استان کرمانشاه با ۲میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

نظرات بینندگان