arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۰

تاکنون ۶۹۵ هزار دوز واکسن کرونا در شبکه بهداشتی کشور توزیع شده است

سخنگوی سازمان غذا و دارو از توزیع بیش از ۶۹۵ هزار دوز واکسن کرونا از مجموع واکسن های وارداتی دارای مجوز مصرف اضطراری در شبکه بهداشتی کشور از ۲۱ بهمن ماه تا پایان هفته نخست سال جدید، خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی سازمان غذا و دارو از توزیع بیش از ۶۹۵ هزار دوز واکسن کرونا از مجموع واکسن های وارداتی دارای مجوز مصرف اضطراری در شبکه بهداشتی کشور از ۲۱ بهمن ماه تا پایان هفته نخست سال جدید، خبر داد.

به گزارش  وبدا، کیانوش جهانپور افزود: از ۶۹۵ هزار واکسن توزیع شده مطابق گواهی سامانه TTAC و اطلاعات سامانه یکپارچه بهداشتی (سیب)، تا روز گذشته (جمعه)، افزون بر۱۶۱ هزار و ۶۰۱ دوز واکسن تلقیح شده که مطابق برنامه واکسیناسیون، عمده دریافت کنندگان این واکسن ها کارکنان خط مقدم درمان بوده اند.

وی افزود: واکسیناسیون پاکبانان دارای بیماری زمینه ای و مرتبط با فرآیند جمع آوری و دفع زباله های عفونی نیز آغاز شده و به تدریج انجام خواهد شد که کمتر از ۵ درصد واکسن های این مرحله به این گروه اختصاص یافته است.

جهانپور اظهار کرد: واکسیناسیون همه گروه ‌ها بلااستثناء با واکسن های دارای مجوز مصرف اضطراری شامل واکسن اسپوتنیک وی، واکسن سینوفارم و واکسن کوواکسین انجام شده، واکسیناسیون مرحله دوم افراد نیز آغاز شده و طبق شیوه نامه های ابلاغی، ادامه خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: همچنان تا تکمیل واکسیناسیون فاز یک فاصله داریم و به رغم مشکلات ناشی از کندی تولید، کمبود مواد اولیه و جانبی تولید در سطح جهانی و عدم تناسب عرضه و تقاضای واکسن و ممانعت و محدودیت برخی کشورهای تولید کننده بر صادرات واکسن و تبعا تاخیر در ورود و ملاحظات فنی که برنامه واکسیناسیون ملی را صرفا محدود به واکسن های خاص و مورد تایید مراجع نظارتی ملی می‌ کند، سرعت واکسیناسیون در بهار جاری متناسب با روند تامین واکسن، گام به گام سرعت بیشتری خواهد یافت.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: سیاستی مبنی بر واکسیناسیون نمایشی، واکسیناسیون با هر واکسنی که اطلاعات و مستندات فنی شفاف و روشنی را در اختیار رگولاتور ملی نگذاشته باشد و تایید و مجوز های لازم را دریافت نکرده باشد، وجود ندارد، تلاش برای دریافت واکسن های خریداری شده از خارج کشور ادامه دارد و البته بیش از هر زمان، امروز درستی سیاست حمایت و تمرکز بر تولید داخلی واکسن ادامه خواهد یافت و به تدریج با تولید واکسن های تولید مشترک و تولید داخل، روند واکسیناسیون، بصورت جهشی افزایش خواهد یافت.

نظرات بینندگان