arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۸ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۰

وزارت دفاع دولت مستعفی یمن: یکی از فرماندهان ارشد ائتلاف سعودی در مأرب کشته شد

سرتیپ ستاد «امین الوائلی» فرمانده منطقه ششم نظامی ائتلاف سعودی در یمن روز جمعه (دیروز) در منطقه ما بین استان الجوف و مأرب به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کشته شد. الوائلی دومین فرمانده ارشد دولت مستعفی است که در یک ماه اخیر کشته می‌شود. در هفتم اسفند ۱۳۹۹ نیز «عبدالغنی شعلان» فرمانده نیروهای ویژه دولت مستعفی در مأرب نیز کشته شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: سرتیپ ستاد «امین الوائلی» فرمانده منطقه ششم نظامی ائتلاف سعودی در یمن روز جمعه (دیروز) در منطقه ما بین استان الجوف و مأرب به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کشته شد.

به نوشته وبسایت اخبار۲۴، در بیانیه وزارت دفاع و ریاست ستاد مشترک دولت مستعفی یمن آمده است که او در شمال غرب استان مأرب از پا در آمده است. طبق این بیانیه وی پیش از این بارها توانسته بود از حملات نیروهای دولت صنعاء جان سالم به در ببرد و در سال ۲۰۱۸ به فرماندهی منطقه ششم نظامی تعیین شد.

الوائلی دومین فرمانده ارشد دولت مستعفی است که در یک ماه اخیر کشته می‌شود. در هفتم اسفند ۱۳۹۹ نیز «عبدالغنی شعلان» فرمانده نیروهای ویژه دولت مستعفی در مأرب نیز کشته شد.

استان مأرب طی بیش از دو ماه است که شاهد درگیری شدید بین نیروهای دولت نجات ملی یمن (صنعاء) و نیروهای ائتلاف سعودی و دولت مستعفی یمن است که در این مدت نیروهای دولت نجات ملی و انصارالله از غرب این استان پیشروی‌های خوبی داشته و تا چند کیلومتری شهر مأرب، مرکز این استان پیشروی کرده‌اند.

نظرات بینندگان