arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۲ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۰

افزایش چشمگیر حوادث در مصر؛ یک ساختمان ۱۰ طبقه در قاهره فرو ریخت

پس از مسدود شدن کانال سوئز و برخورد دو قطار و جان باختن بیش از ۳۰ شهروند مصری، منابع خبری گزارش دادند که یک ساختمان ۱۰ طبقه در قاهره فروریخته که طبق جدیدترین گزارش‌ها، بیش از ۲۰ نفر در پی آن کشته و مجروح شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: پس از مسدود شدن کانال سوئز و برخورد دو قطار و جان باختن بیش از 30 شهروند مصری،‌ منابع خبری گزارش دادند که یک ساختمان 10 طبقه در قاهره فروریخته که طبق جدیدترین گزارش‌ها، بیش از 20 نفر در پی آن کشته و مجروح شدند.

منابع مصری،‌ صبح امروز (شنبه)، گزارش دادند که یک ساختمان ده طبقه در منطقه «عین الشمس» قاهره، پایتخت مصر، فروریخته که بیش از بیست نفر کشته و مجروح شده‌اند.

طبق گزارش امروز صبح منابع مصری این حادثه به طور دقیق در منطقه «جسر السویس» در قاهره رخ داده و چهل خودوری امدادی برای انتقال مجروحان به منطقه اعزام شده‌اند.

به گزارش روزنامه مصری «قاهره۲۴»، یک منبع پزشکی در این خصوص گزارش داده است که نیروهای محافظت از شهروندان مصر، چهارده مجروح را از مرگ نجات داده‌اند و در عین حال، جسد هفت نفر را تا این لحظه از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

بر اساس این گزارش، همزمان با حضور گسترده نیروهای محافظت از شهروندان در محل حادثه و همچنین خودروهای امدادی عملیات خارج کردن کشته‌شدگان یا مجروحان احتمالی این حادثه همچنان در جریان است.

قاهره۲۴ در ادامه اشاره کرد یک گروه از دادستانی کل مصر برای مشخص کردن علت این حادثه در محل حضور پیدا کرده است.

این در حالی است که شاهدان عینی در منطقه جسر السویس گفته‌اند که در ساختمان یادشده ۱۰۰ الی ۱۵۰ کارگر مصری، سودانی و سوری مشغول به کار بوده‌اند.

قاهره۲۴ در گزارشی دیگر به نقل از یک منبع امنیتی همچنین خبر داد که ساختمان یادشده در پی انفجار یک کارگاه فرو ریخته است.

شاهدان عینی نیز گفته‌اند که کارگاهی که انفجار در آن رخ داده، یک کارگاه تولید پارچه بوده است که لزرش ناشی از انفجار باعث فرو ریختن این ساختمان شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع مصری شامگاه روز گذشته نیز خبر دادند که دو قطار مسافربری در «طهطا» مرکز استان «سوهاج» (جنوب مصر) با یکدیگر برخورد کرده‌‌اند و در پی آن، ۳۲ نفر کشته و ۱۲۵ نفر دیگر مجروح شدند.

مطابق با اظهارات مقامات مصری احتمال داده شد که یک فرد ناشناس اقدام به کشیدن ترمز اضطراری در قطار کرده و همین مسئله باعث شده قطار دیگری از پشت با آن برخورد کند.

مصر از سوی دیگر با بحران دیگری در کانال سوئز دست و پنجه نرم می‌کند؛‌ بحرانی که پس از گذشت چهار روز همچنان ادامه دارد.

چهار روز پیش، کشتی «اِور گرین» (EverGreen) در کانال سوئز از مسیر خود منحرف شد و دماغه آن به کناره خاکی این کانال برخود کرد؛ مسئله‌ای که باعث شد بزرگترین آبراهه دنیا مسدود شود.

مصر از شرکت‌ها و کشورهای توانمند در این زمینه درخواست کمک کرده است. کاخ سفید در واکنش به این حادثه اعلام کرده است که اوضاع را از نزدیک زیرنظر دارد و به مصر پیشنهاد کمک داده است.

کشتی اور گرین با وزنی حدود ۲۲۰ هزار تُن و طول ۴۰۰ متر روز سه‌شنبه هنگام عبور از تنگه سوئز به مشکل خورد و سبب شد این تنگه مسدود شود. مبدأ کشتی چین و مقصد آن روتردام اعلام شد و مالک آن نیز شرکت ترابری اِورگرین تایوان است که در پاناما ثبت شده است.

کارشناسان می‌گویند اگر تردد شناورها طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده از کانال سوئز امکان‌پذیر نشود، بسیاری از کشتی‌ها ناچارند که مسیر خود را به سوی دماغه امید نیک تغییر دهند؛ امری که مسافت تا مقصد را به مدت یک هفته افزایش می‌دهد.

نظرات بینندگان